Känner att jag som tjej och snowboardåkare vill (borde? har en skyldighet att?) kommentera detta, eftersom det mest är killar som skriver här. Inte så konstigt, för vi är inte så många tjejer som åker. Det beror till stor del på killar som Kevin, som så klart finns överallt i samhället, inte bara i snowboardvärlden.
Jag är väldigt glad att en landslagsåkare i den sport som jag älskar mest inte kommer undan med en attityd som visar att han inte respekterar andra utövare av sin sport och inte ens medlemmar i sitt eget lag. Jag är säker på att Kevin älskar tjejer, för hur de ser ut och för vad de kan göra med hans k*k, men han visar tydligt att det också är allt han tycker att tjejer duger till! Därmed nedvärderar han alla kvinnliga snowboardåkare, såväl i landslaget som utanför.
Jag har haft turen att åka med ett stort gäng grabbar som, istället för att kommentera mina former, har peppat mig och gjort att jag har utvecklats i min åkning. Därmed har de bidragit till att ge mig ett självförtroende som är baserat på vad jag gör, inte på hur jag ser ut! Killar som Kevin får tjejer att stanna vid sidan av backen och aldrig våga uppleva den känslan som endast en bräda på fötterna i fluffigt puder kan ge!
Svenska snowboardlandslaget har, genom att utesluta Kevin, visat att de vill att tjejer ska känna sig välkomna inom sporten som UTÖVARE och inte bara som prydnader att dregla över på efterfesten.
Så... bra skrivet Hedda! Du har koll!