[Artikel] Krönika: Landslagsåkare? Tänk på vad du skriver!

@Niclas
Tjejer får såklart frivilligt objektifiera sig själva hur mycket de vill. Det är dock ett tragiskt bevis på tillståndet i världen.

Men va bra! Då kan folk sluta beskylla Kevin för det här nåmer då det inte är han som objektifierar tjejerna. End of story. Happy ending! YAAAYY! ;)

@Niclas
Kevin hjälper väl i allra högsta grad till att objektifiera dessa tjejer genom att lägga ut bilderna på sin blogg med tusentals läsare. Vad tjejerna själva vill är ju i detta fall ganska orelevant. Jag tycker att det räcker med att kolla förstasidan på Kevins blogg för att tycka att snowboardförbundet har tagit ett klokt beslut.

Medans Lowe71 pysslar i snickarboden med sitt klasshat och andra negativa tankar så snickrar jag och resten av skid/snowboardvärlden på vårt välmående och positiva tankar och lever i vårt himmelrike till bubbla. Ett tips, kolla dokumentären "the secret"
Och om klasshat och jantelagen är det man i Sverige är stolt över så förstår jag nu varför jag inte känner mig speciellt svensk. Så tack för upplysningen ;)

Sedan tycker inte jag att vi kommer mycket längre i den här diskussionen. Vi har delade åsikter och det vet jag nu. Tack för diskussionen. Jag lämnar diskussionen och peppar inför en helkväll med lättklädda brudar och grym musik.
Hoj!

Tror inte att Kevin är kvinnohatare, men jag tror att han är för mentalt outvecklad för att förstå varför han framstår som en sådan.

Kan inte se att det skulle vara ett större problem att man lägger upp bilder på någons rumpa, men att lägga upp bilder med budskapet att skillnaden på kvinnor och myggor är att de senare slutar suga när man slår till dem är ju så extremt infantilt att jag saknar ord. Riktigt pinsamt tonårsbeteende.

Tror ingen av våra andra landslagsidrottare, oavsett idrott, skulle komma undan med det, så varför skulle Kevin? Sen är han ju inte portad från landslaget heller, så det är väl bara för honom att bevisa att han är en vuxen människa och hålla sig i skinnet offentligt för att ta sig tillbaka.

Känner att jag som tjej och snowboardåkare vill (borde? har en skyldighet att?) kommentera detta, eftersom det mest är killar som skriver här. Inte så konstigt, för vi är inte så många tjejer som åker. Det beror till stor del på killar som Kevin, som så klart finns överallt i samhället, inte bara i snowboardvärlden.

Jag är väldigt glad att en landslagsåkare i den sport som jag älskar mest inte kommer undan med en attityd som visar att han inte respekterar andra utövare av sin sport och inte ens medlemmar i sitt eget lag. Jag är säker på att Kevin älskar tjejer, för hur de ser ut och för vad de kan göra med hans k*k, men han visar tydligt att det också är allt han tycker att tjejer duger till! Därmed nedvärderar han alla kvinnliga snowboardåkare, såväl i landslaget som utanför.

Jag har haft turen att åka med ett stort gäng grabbar som, istället för att kommentera mina former, har peppat mig och gjort att jag har utvecklats i min åkning. Därmed har de bidragit till att ge mig ett självförtroende som är baserat på vad jag gör, inte på hur jag ser ut! Killar som Kevin får tjejer att stanna vid sidan av backen och aldrig våga uppleva den känslan som endast en bräda på fötterna i fluffigt puder kan ge!

Svenska snowboardlandslaget har, genom att utesluta Kevin, visat att de vill att tjejer ska känna sig välkomna inom sporten som UTÖVARE och inte bara som prydnader att dregla över på efterfesten.

Så... bra skrivet Hedda! Du har koll!

Håller med till stor del. Sprang på Kevin igår och pratade med han om det. Han verkade ta det med ett ryck på axlarna, chansen för OS finns ju fortfarande.

Men.. ponera att Zlatan skulle besöka en strippklubb och posta något olämpligt material på ett socialt nätverk. Får han då kicken från svenska fotbollslandslaget med omedelbar verkan.. njaae. Är det så då att för att Kevin är en förebild för en smalare grupp, det finns färre snowboardanhängare än fotbollsanhängare, har dem lättare att släppa honom under sånna drastiska metoder med omedelbar verkan?

Star or superstar..

Började fila på ett inlägg men insåg efter en stund hur meningslöst det är att ge sig in i polemik med de som stödjer Kevin. Nöjer mig med att ge Hedda en stor eloge för artikeln och hoppas att Kevin en dag mognat tillräckligt för att inse hur djävla dum han var i ungdomens glada dagar.
Mina barn behöver fler förebilder som Hedda och färre som Kevin.

"Jag är väldigt glad att en landslagsåkare i den sport som jag älskar mest inte kommer undan med en attityd som visar att han inte respekterar andra utövare av sin sport och inte ens medlemmar i sitt eget lag."

Vilket otroligt idiotiskt resonemang. Att lägga upp bilder på kvinnor är plötsligt ett tecken på att man inte respekterar kvinnor? Herregud.

Om vi vänder på det, hur skulle reaktionerna vara om en tjej i Svenska landslaget la upp bilder på män?

Men ja, får man en varning från landslaget är det dumt att fortsätta "provocera". Dock tycker jag fortfarande att vad man gör på fritiden inte ska kunna påverka allmänhetens åsikt om vad man gör till vardags. Det är tråkigt att vi alltid ska vara så "fina" i kanten här i Sverige.

Samma sak som med vad en Advokat gör på fritiden, ska det påverka att de inte får hålla på med sitt yrke?

Jag tror att det mest handlar om en generationsfråga.

Tillbaka
Topp