[Artikel] Krönika: Per Gessle vet ingenting om benbrott

Redaktionen

Aktiv medlem
header-750x380.jpg

Krönikör Jibberisch har ännu en gång varit ute på äventyr som, tack vare en ostrukturerad flygtur, slutade med en titanpinne i benet och blev både kortare och längre än vad han tänkt sig.

Jag blev lite tillfrågad här, om utifall intresse och vil

Läs hela artikeln:

Kan fortfarande skratta stort åt en smått vimmelkantig
@Jibberisch som ler fånigt, räcker upp en darrande tumme till den högst överviktiga britten som ligger i båren brevid.

Åt den franske "we wöuld pröbably use it öurselves"-killen som försökte sno min ryggsäck två gånger på vägen ner från berget och beklagar sig menlöst med "Good backpäck, for good skiörs!" och tittar menande ner på båren.

Åt en morfinsnurrig "bad skiör" som argt ville förlänga sina armar för att banka en kaxig ESF-guide i huvudet med kryckorna men som glömde bort allt vad ilska mot franska skitstövlar vid åsynen åt en ny påfyllning med Snickers. Snickers!!!1

Hoppas på all bättring som finns bland titandjungeln, kycklingben och samlagsljud på gymmet!

@G-arle : HAHAHAH! Oj, förlåt. Det kom helt spontant.

@Heddious
Satfläsk vad bra du är på att måla. Visste redan att du var grym, men det här slog allt jag sett innan!

Jag fick bara 3h skidsäsong innan en minilavin vred av mitt korsband! (mer synd om mig)

Jag var dock försäkrad och fick skitbra vård av läkare som har riktigt bra rykte och finfin meritlista. (mindre synd om mig)

@jibberish så klart. Bärre skada och mer strul med sjukvård :(
Ska man åka skidor skall man ha försäkring. Lätt värt pengarna, själv har jag dock gratis genom jobbet.

Ortopeder verkar vara ett släkte för sig. Första gången jag bröt benet besökte jag en läkare 2-3 månader efter skadan som "gå över hela rummet".

- Va? Jag har inte gått satt i foten sedan jag bröt benet utifrån noggranna instruktioner från opererande läkare.
- Va? VA? Så där säger vi läkare bara, det är aldrig någon som följer våra instruktioner så vi överdriver alltid hur försiktig man ska vara.

WTF liksom? Kan ni ge korrekta instruktioner så får Darwin ta hand om mongona som inte fattar.

Låter ju helt vansinnigt. Jag kan bara be om ursäkt för mina ortopedkollegor.
God bättring!

Utan att bli för specifik; benböj, marklyft, benböj, marklyft, utfall, repetera.

Jo en sak till, sjukvården går efter bellkurvan när de förutspår hur bra det kommer läka. Med andra ord om man är i ytterkanten på kurvan och rehabiliteringstränar som en tok så blir det fan så mycket bättre. Tänk Daniel Richardsson.

Tackar för tips, tricks, åsikter och lyckoönskningar.

För att förtydliga lite, jag var försäkrad. Jag är försäkrad. Jag går inte utanför dörren utan att vara försäkrad. Jag går helst inte utanför dörren alls om inte äventyret involverar jordgubbsglass.

Tillbaka
Topp