[Artikel] Måndagskrönika - Har vi tröttnat på perfektionen?

Redaktionen

Aktiv medlem
screen-shot-2015-02-23-at-10.52.13-1-750x380.jpg

Om skidfilmsbranschens fetisch för dödsåk och helikoptrar

Läs hela artikeln:

Både och kanske? Jag håller med dig i dina beskrivningar av hur man kan relatera till olika typer av åkning och hur man genom sina erfarenheter gillar det man ser. Men än idag kan jag titta på Afterglow - reklamfilm eller ej - och gapa. Jag kan överhuvudtaget inte relatera till den typen av förhållanden, åkning eller filmskapande. Det är perfektion på molekylär nivå och kanske det bästa jag sett inom genren.

Intressant spaning dock. Fick igång tankarna.

Word! Har väl snackat mycket om resort segmentet i, var det, MSPs nya film? Att det är mer relaterbart.

Den sista backen i Isac's film är helt brutal för övrigt, jämför hur mycket längre han går än de tidigare hoppen.

Båda delarna behövs. Ett att drömma om (aa den där puder resan till Japan kommer jag göra nästa år!).
Days of my youth tycker jag är grymt bra då den verkligen fångar glädjen i åkningen. Segmentet där de kör i backen och bara leker är ett bra exempel.

Hur "relaterbart" är det som Candide Thovex gör i sina edits? För mig, som visserligen är en gammal gubbj*vel, så är det lika intressant som att se en tecknad Disney.

Candids film handlar om skidglädje inom leftsystemet, är ju vad man är uppväxt med med skillnaden att han kanske är "liite" vassare än oss andra :)

Men fullt ös och hoppa och lek på det som finns tillgängligt det kan ju alla göra.

Tillbaka
Topp