[Artikel] Mer snö i Stryn

Redaktionen

Aktiv medlem
strynsno-750x380.jpg

Snöröjningen av vägen upp till Stryn tar tid på sig. Öppningen har fått vänta tills maskinerna besegrat kung Bore som lamslagit den klassiska sommarskidorten.

Läs hela artikeln:

Kan ju tilläggas att skidcentret själva har tagit bort snön de sista 50 metrarna. Chansen att de öppnar väldigt snart är god. http://www.friflyt.no/Ski/Stoppet-broeytinga-Aaboen-forbannet-paa-vegvesenet#.VWRlQqxe0wA.facebook
Det är nästan som att jag håller på att slinta till på tangentbordet och skriver om inkompetenta norrmän, som inte lyckas få till vägen, liften, mobiltäckningen, men som tur var är jag så sjukt PK att jag enbart hejar på i deras strävan att driva en av mina favoritskidanläggningar.

Haha. Jag älskar den lättjan de besitter. 50 meter kvar och en parkering att skotta. Det skulle troligtvis krävts en timme övertid. Istället tar man tag i problemet på tisdagen efter långhelgen. Haha.

Ganska coolt att det kan gå från slask (som webbkameran visar) till att 10-20km bort bli ren och fin pudersnö. Måste vara en ordentlig höjdskillnad.

Ja det kanske ar tufft att fa till det. Kanns dock som de medvetet forsvarar for skidorten. Folgefonna har mer sno och oöppnade for längesedan...

Tillbaka
Topp