[Artikel] Nortlander och Slopetrotter i konkurs

Redaktionen

Aktiv medlem

Både Nortlander och Slopetrotter går nu i putten. Båda dessa skidresearrangörer ägs av Danmarks största koncern inom området som heter Piste Group som har ansökt om konkurs. 

Läs hela artikeln:

Hawk100

Aktiv medlem
Undrar hur länge Alpresor klarar sig....🤔

Redaktionen

Aktiv medlem

Knappt har konkursen blivit ett faktum före Nortlander och Slopetrotter har blivit köpta. Det är danska Primo Tours som tror på framtiden för att resa till Alperna. 

Läs hela artikeln:

kappakomplett

Aktiv medlem
Undrar hur länge Alpresor klarar sig....🤔
Det har jag förstås ingen aning om, men jag tittade in på deras websida och kollade vad som kunde bokas. Det verkade då som att utbudet inskränkts till Bad Gastein, Salbach och Cervinia. Resten av orterna är borta. Det hänger väl ihop med att sts äger hotell i dessa orter, speciellt Bad Gastein förstås. Intäkterna den här säsongen blir förstås mkt mindre och antagligen röda siffror. Blir väl en fråga om kapital, hur stort det är och så vidare...

Heddious

Aktiv medlem
Sen hänger det väl på om skidorterna får ha öppet också. Nu verkar ju Österrike öppna om några veckor, så STS opererar ju åtminstone i rätt land.

kappakomplett

Aktiv medlem
Sen hänger det väl på om skidorterna får ha öppet också. Nu verkar ju Österrike öppna om några veckor, så STS opererar ju åtminstone i rätt land.
Enligt vad jag läst så ska dom köra liftarna från julafton, men hotell och restauranger öppnar först den sjunde januari. Det går att boka med STS till Bad Gastein från nionde januari och det verkar finns gott om resor kvar just nu....

Hur ser det ut i Val Thorens? Står liftarna stilla? Vad är prognosen för när det eventuellt kommer igång?

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Enligt vad jag läst så ska dom köra liftarna från julafton, men hotell och restauranger öppnar först den sjunde januari. Det går att boka med STS till Bad Gastein från nionde januari och det verkar finns gott om resor kvar just nu....

Hur ser det ut i Val Thorens? Står liftarna stilla? Vad är prognosen för när det eventuellt kommer igång?
@Heddious borde veta det?

Heddious

Aktiv medlem
@kappakomplett @Hasse_Lindborg

Samma överallt i hela Frankrike: inga skidliftar och inga barer/restauranger förrän den 20:e januari. Beslutet är dock uppe för diskussion och slutgiltigt besked kommer eventuellt imorgon (och allra senast den 15/12 för då ska vi förhoppningsvis gå från "confinement" till bara nattligt utegångsförbud igen).
Siffrorna sjunker inte riktigt så lågt/snabbt som regeringen verkar vilja, men jag tror de får svårt att hålla folk inne/hemma över jul. Skillnaden mot i våras är att det sedan månadskiftet varit okej med individuell idrottsutövan utomhus, och att radien från hemmet utökats till 20 kilometer, så t.ex. gå på tur funkar nu.

(Jag har f.ö. flyttat från Val Thorens till Chamonix, men läget är som sagt identiskt i hela Frankrike just nu. Själv överväger jag att börja åka längdskidor, för det är tillåtet.)

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp