[Artikel] Nya kameror från Contour och GoPro

Redaktionen

Aktiv medlem
Kort efter företagens senaste kamerasläpp så väljer Contour och GoPro att släppa varsin ny kamera. GoPro presenterar sin mest avancerade kamera hittills och Contour en uppföljare till den populära Roamen.

Läs hela artikeln:

Får man med brudarna till Contouren? GoPro 3an ser farlig ut, känns som lite av vinterbudgeten är där och nosar trots att dom är så sjukt fula.

Har vart runt och frågat lite i Malmö om vem som kommer få in GoPro 3, de enda jag har fått svar från är malmö outdoor & sports som tydligen får in den på måndag och black edition i mitten av november.. Blir en tur dit och ser om det är värt att uppgradera sig men den verkar onekligen vara bra!

Kiliam> Att få tag i dessa kameror lär inte vara något problem. GoPro Hero 2 har t.ex 59 olika återförsäljare enligt prisjakt.

Funderar på att inhandla en GoPro inför vinterns äventyr, men undrar om det kommer att fungera att redigera/behandla/ladda över filmerna till min stackars lilla ASUS-netbook? Alltså när det kommer till HD-filmklipp, om datorn min har tillräcklig processorkraft/whatever? Någon med erfarenhet av att redigera/klippa GoPro-filer på datorn som kan säga något om prestandakrav, eller oroar jag mig i onödan?

Gopro:
+bäst kamera
-Dyr

Contour:
+bäst brudar
-Några i filmen håller för näsan när dom hoppar i vattnet.

Tillbaka
Topp