[Artikel] Nytt flyg till Funäsdalen

Redaktionen

Aktiv medlem
Nästa vinter kan man ta flyget från Stockholm till norska Röros med transfer till Funäsdalen. För Funäsdalsberget och hela Funäsdalen blir det ett viktigt steg i sin storsatsning på att bygga den alpina destinationen.

Läs hela artikeln:

Förutom att det är jäkligt onödigt med flyg som drar en massa bränsle så är det positivt att Funäsdalen utvecklas! Nästa steg blir väl att dra en tåglinje dit också :P :D Go Härjedalen!

enkelspårig järnväg kostar 40 000 per meter, så för samma kostnad skulle man komma 200 m in i skogen och sedan tar det stopp. inte så jävla konstigt att man väljer att satsa på flyg då.

tycker att det kvittar, och ur ett miljöperspektiv är det ju ingen hit om folk ska uppmuntras att flyga. dessutom går det redan att flyga till sveg som ligger sex mil längre bort, och sen ska folk ändå ta taxi. skulle hellre se en närliggande tågstation.

det är väl det att norska røros ligger så mycket närmare (ungefär dubbelt så nära) som sveg. norskarna kommer ju redan hit för att handla, så varför inte handla med dom också? detta är för övrigt en bra idé, go funäs!

Gött som fan att det satsas. Enda nackdelen jag ser med detta är att jag kommer behöva stå i liftkö längre när jag är i Funäs/Tänndalen/Ramis, men det är smällar man får ta. Håller dock med många andra att det vore bättre att bara bygga en tågräls genom Härjedalen.

Kul att det satsas i Funäsdalen men flyg känns helt fel. Det tar inga volymer som de behöver och så är långt ifrån hållbart att flyga inom Norden. Satsa på tåg och buss!

För min del sätter jag mig heller i ett plan i 1 timma än på ett tåg från 70-talet i 6 timmar!!

Tillbaka
Topp