[Artikel] Oppdal från den spontana sidan

Redaktionen

Aktiv medlem
Ett sms om dump i Oppdal och plugget i regnet i Uppsala överges för en spontan roadtrip med vännerna. Här är rapporten om glädjen i den första kontakten med säsongens första lössnö.

Läs hela artikeln:

Jarle

Aktiv medlem
Det är såhär lite lagom taskigt att lägga ut en sånhär artikel när man precis sagt upp sig, åkt hem till sverige och sitter och moterar skidorna för att kunna vända huven norrut om ett par veckor!

Ser grymt fint ut, grattis!

Hmps

Ny medlem
Gaaaaaaaaaaaaah!

jag förstår varför somliga hoppar av skolan/jobben osv........

jag vill !!!!!!!!

pitor

Ny medlem
Mycket trevlig artikel, nu rycker det verkligen i skidtarmen. Bara 25 dagar kvar, känns som en evighet för tillfället. Vill me åka puder=)

LeeMyhr

Ny medlem
dåligt mkt snö då, asså fyfan om våran skola skulle inse att man måste få åka skidor om man bor i åre t.ex så FAN,
borde börja skolka varje gång de snöar.
för våra lärare verkar inte fatta att skidåkning är något av det viktigaste i livet? annars skulle man lika gärna kunna flytta från åre och vi slutar 15.30 varje dag så vi inte hinner åka skidor efter skolan, åh va roligt de är! fuck it, medans andra skolor slutar astidigt många dgr i veckan så våran skola kan helt enkelt gå och dö!
blä..

älska snö!

claesthemas

Medlem
bra skrivet Herr Frenkel. hoppas att du sitter i uppsala nu och tittar på samma pissväder som jag har i solna.

PlunTzkY

Medlem
Det här borde nästa räknas som hets mot folkgrupp när man sitter i ett mörkt göteborg som inte fått en snöflinga under hösten.

JohanStahlberg

Ny medlem
Jag där missade jag något era as.... men jag hade mer snö i Sälen...hehe!

Nra skrivigt Frenkel och fint fotat Trainee

Schulle

Ny medlem
Sjukt bra artikel ! Nu är ja jävligt avundsjuk på er . Grattis iallafall till den härliga åkningen ni fick vara med om :)

mattiaas

Ny medlem
riktigt bra artikel men som PlunTzkY säger de där borde fan va hets mot folkgrupp då man bara sitter o längtar=)

H3nk3

Ny medlem
oppdal är fan bäst. har varit där i två år.. fast förra året under v.7 var det ltie dåligt med puder då det hade varit ett par småstormar veckan innan så all snö låg längst ner i dalarna :) men det bäddade ju åt sjuka hopp ner i 1.5-2m lössnö. om det är offpist man vill komma åt som ligger när åtkomligt till liftar så är Oppdal bland de bästa ställena i norden! ruskigt skönt att det låter som att det kan bli ett rekord år i oppdal iår.. synd att jag inte kan hänga med i år igen bara.. lumpen hägrar

Djsteffo

Ny medlem
Grymt reportage, sådana här tillfällen får man inte många, det måste ha varit underbart att ha berget för er själva.

Monis

Ny medlem
Fin säsongspremiär...
Jaja, jag får väll snitta upp handlederna och hänga mig eller nått:(

Luuuthman

Ny medlem
det är såna som er som förstör min redan dåliga studiedisciplin, mittpm lär aldrig bli klart nu....men det såg onekligen fint ut...

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp