[Artikel] Packlista för skidsemestern

Redaktionen

Aktiv medlem
IMG_1055-1000x667.jpg

Känslan av att man glömt något gör sig alltid påmind när det är försent att vända tillbaka. Man kan bara hoppas det är tandborsten och inte något viktigare. För att slippa den ångesten har vi tagit fram en packlista med de allra viktigaste sakerna för skidsemestern.

Läs hela artikeln:

Några ”nice to have” att ta med om man har plats:
Pjäxtorkare/värmare.
Litet grenuttag (eftersom pjäxtorkare och flera olika laddare gör att det enda uttaget på hotellrummet aldrig räcker…)
Vattenblåsa/flaska
Liftkort (1 KeyCard, 1 Teamaxess för att slippa köpa nytt varje gång)

Skidor och pjäxor.😁

EDIT: I övrigt så slår jag ett slag för ett par uppsättningar pjäxvärmare och minigrenuttag som @Hawk100 rekommenderade.

EDIT 2: @fredw ’s ”fotfil” tror jag inte på, bättre att skaffa en riktig kantslip. ;)

Ingår väl i resedokument, men påminnelse baserat på erfarenhet (folk som var på besök): EU-kort från Försäkringskassan om man reser i Europa. Trist om man behöver sjukvård och inte har det med sig.

Ingår väl i resedokument, men påminnelse baserat på erfarenhet (folk som var på besök): EU-kort från Försäkringskassan om man reser i Europa. Trist om man behöver sjukvård och inte har det med sig.
Har råkat ut för det en gång.
Fick en läkarfaktura hemskickad, men skickade ner en bild på mitt FKassa kort efter att jag kommit hem. Fick kredit på fakturan och behövde aldrig betala något. Var i Tyskland.

Tillbaka
Topp