[Artikel] Rekordstort intresse för begagnad skidutrustning

Redaktionen

Aktiv medlem
IMG_8157-2-2000x1333-3-1000x667.jpg

Är begagnatmarknaden för skidor hetare än någonsin? Svaret är ja, åtminstone om man tittar här på Freeride. Köp & Sälj-avdelningen har nyligen nått historiska nivåer och blivit en allt viktigare knutpunkt för svenska skidåkare, och det förtroendet tackar vi för.

Läs hela artikeln:

Jag skulle uppskatta statistik om vilken typ av skidor samt märke, modell och pris/prisintervall som lagts upp på sajten. Gör själv då och då sökningar i sökfältet med de begränsningar som det erbjuder. Syftet för mig skulle vara att antingen se prisnivå på skidor som jag själv funderar på sälja, eller att se prisnivå på skidor jag är intresserad av att köpa i andra hand.

Köp & Sälj har fått några mindre uppdateringar. Du kan nu ange skick på varan du säljer, och för att kontakta en annonsör behöver ditt konto vara verifierat med BankID.

Hej,

Jag undrar om det skulle vara möjligt att i rubriken till en vara tvingas uppge storlek när man lägger upp en annons. Det är många annonser som man måste klicka sig igenom bara för att se att brallorna är för små eller skidorna för långa. Nästan allt som säljs på freeride har ju storlek - pjäxor, skidor, kläder, hjälmar, ryggskydd.

Som digital analfabet har jag ingen aning om det är görbart, men som potentiell köpare skulle jag verkligen uppskatta det.

Jag gillar att handla begagnat och har köpt mycket grejor här genom åren.

Tack för en bra köp- och säljfunktion!

Har gjort ett tillägg kring reglerna runt piratkopior när logotype saknas:

Kopior och förfalskade varor är olagligt
  • Det är inte tillåtet att sälja kopior eller förfalskningar. Med kopior menas föremål märkta med ett företags logotyp, men som inte tillverkats eller licensierats av företaget. Det är inte bara otillåtet här, det är även olagligt.
  • Det är inte heller tillåtet att sälja produkter som gör intrång i design- eller mönsterskydd, även om logotyper saknas.

Lite nyheter på Köp & Sälj

Ange varans befintliga skick. Syns direkt under annonsens bild tillsammans med storlek och årsmodell.
Skärmavbild 2025-11-24 kl. 10.50.53.webp

För att kontakta en annonsör behöver nu även köparen verifiera sitt konto med BankID. Direkt i en PM-konversation kan man nu se vilka personer som verifierat sitt konto genom den blåa ikonen.
Skärmavbild 2025-11-24 kl. 10.51.15.webp

Nu har vi gjort det tydligare vilka fält som är obligatoriska när du skapar en ny annons, de markeras nu med en röd asterisk. Dessutom visas felmeddelanden mer tydligt om något saknas, och på iOS fungerar autoscrollen bättre så att du direkt hamnar vid det aktuella fältet. Skapa annons

Skärmavbild 2025-11-28 kl. 16.09.34.webp

Skärmavbild 2025-11-28 kl. 16.09.56.webp

För köpesannonser anger man numera ”Högsta pris”.

Vi har också förstorat knappen ”Skicka meddelande” för att göra det enklare att kontakta annonsören.

Skärmavbild 2025-11-28 kl. 16.10.36.webp

Bakom bilderna ligger nu en bakgrund som fyller ut tomrummet på sidorna, så bildvisningen upplevs mer enhetlig.

Senast ändrad:
Nu är det möjligt att söka på punkt och komma tecken. Bäst träff om du söker på "26,5" istället för bara 26,5 eftersom annars tolkas , som 26 och 5.

Tillbaka
Topp