[Artikel] Revelstoke öppnar innan jul

Redaktionen

Aktiv medlem
Revelstoke Mountain Resort blir Kanadas nyaste skidort 22 december. Kanadas snöhål och högsta fallhöjd, nu även med lift.

Läs hela artikeln:

Smaskigt de låter med 15m snö per sesång :) 48 dagar kvar tills man får slita stålkanterna, synd att de inte var där! :P

Jag var där i våras och ärlig talat så verkar själva skidsystemet inte något vidare. Var där och hälsade på en kompis och inte för att åka skidor. Jag var uppe i en helikopter och bergen där verkar ju riktigt grymma men själva skidsystemet tror jag ärlig talat inte är någon höjdare.

Ha ha ha ha va gla ja blir, för ja ska dit i slutet på janurali :-D
Det pirrar i magen bara jag tänker på det!!!!

Jag fick mina döttrar intreserade för utförsåkning två år sedan.I fjol 2007/v12 så va vi till Ramundberget och jag hade glömt den underbara känsla att åka på natursnö
efter många år med små barn utan vinter semestrar.Nu med NYA carving skidor så har jag aldrig haft så roligt i pisten förut.När farsdag kom 2006 så fick jag en täckning av mina döttrar där det stog "SLALOM ÄR KUL".Finns det nå bättre farsdag precent?Tänk om man skulle kunna få åka med familjen i den terrängen.Det skulle behövas en bra vinst på lotto.TACKE

Vi har precis åkt 4 dagar i Revelstoke (inkl premiärdan) och det är löjligt bra. Djupt puder varje dag, oändligt (?) med repor, stora friåkningsområden som lavinsäkras, brant, bra skogsskidåkning, klippor för de som vågar, nästan inget folk (vi har inte stått i kö överhuvudtaget utom 30 min första liften öppningsmorgonen)... Vad mer kan man önska? Bättre än catskiing, och MYCKET billigare.

Tillbaka
Topp