[Artikel] Rösta fram bästa skidbilden!

Redaktionen

Aktiv medlem
På torsdag presenteras vinnaren i Freerides stora fototävling där en resa till Peak Performance ski camp i Engelberg ligger i potten. Du som Freeridemedlem kan påverka resultatet genom att gå in och rösta på dina favoritbilder.

Läs hela artikeln:

Jävligt kul med en fototävling. Men det är ju de med flest vänner eller de som marknadsför sina bilder mest som vinner. Undrar hur många nyreggade användare det finns inför fototävlingen.

Går ni igenom alla nya användare eller ska man säga åt alla polare att skapa 10 alias var!

Det vet jag. Inge svårt att göra en användare till, man har ju oftast mer än en email address. Kollar du på ett par konton som har kommenterat på bilder så är deras enda inloggning från när de kommenterat och röstat på en viss bild!

Jag är helt på torrfarfars sida. Ingen direkt ärofylld fototävling. Dessutom så fick jag som la upp sista dagen ungefär två veckors färre tid att få röster. Det enda denna tävlingen gör är att skapa fler klick till sidan, vilket förvisso är bra för freeride. Frågan är dock om det är rätt väg att gå. Finns femtioelva andra sätt att fixa fler klick på sidan utan att skapa en "orättvis" tävling. Utav de 300 bilder kommer inte rätt bild vinna, men av de 10 bilder som är i final kommer rätt bild vinna. Vi som tar bilder har ju självklart ett val att inte delta, men när det är fina priser så är det olyckligt att tävlingskonceptet är av det sämre slaget. Jag har pratat med några stycken om detta koncept och jag vet fortfarande ingen som är positivt lagt till detta. Freeride har en bra fototävling, och det är freeride helgens fototävling. Där är det en jury som bestämmer vilken bild som är bäst. Ingen har någonsin klagat på den tävlingen vad jag vet. Ärofylld tävling och kul att vinna. Om freeride läser så skulle jag själv vilja vara med och skapa en fototävling med fina priser och BRA regler samt en väletablerad jury.

Vi läser självklart kommenterar och tar till av oss kritik. Feedback och annat tas med när vi efter tävlingen utvärderar hur det gått. Vi vill ha tävlingar där många av våra medlemmar är engagerade. Skicka gärna ett PM till mig på tips med bra fototävlingar.

Tillbaka
Topp