[Artikel] Så vallar du skidor och snowboard

Redaktionen

Aktiv medlem
Vallakungen-1000x563.jpg

Skidvård für alles. Här berättar vi hur du vallar din snowboard eller dina alpina skidor. En enkel manöver som gör din åkning roligare eftersom du svänger enklare och glider snabbare. 

Läs hela artikeln:

madness

Aktiv medlem
Varför har ni på så jäkla mycket valla för att sedan sickla bort det mesta? Gnugga vallaklossen mot det kalla belaget och värm sedan in det tunna skiket valla. Låt svalna och borsta sedan. Snabbt enkelt och inget spill!!
Börjat hyvla av med osthyvel, fungerar svinbra och går knappt åt någon valla, dock mer öl.

AKurten

Ny medlem
Kolla Optiwax GlideTape 2. Snabbare o. lättare än så blir det inte...

Kan nu sköta vallandet vid köksbordet utan att frun blir nervös... Och upplever att man får 2 vallningar från samma längd tape - så brukar använda "andra ronden" för längdåkningsskidorna...

zzzchrille

Medlem
Varför har ni på så jäkla mycket valla för att sedan sickla bort det mesta? Gnugga vallaklossen mot det kalla belaget och värm sedan in det tunna skiket valla. Låt svalna och borsta sedan. Snabbt enkelt och inget spill!!
Testade detta ikväll på ungarnas tävlings/träningsskidor. Får se imorgon hur det funkar, men borde absolut duga finfint som toppning. Men mättning kanske man bör värma in som vanligt. Jag gnuggade, värmde och sedan sicklade jag lite löst innan borstningen. Det går åt försvinnande lite valla, så frågan är vad jag ska göra med alla kilo valla jag har liggandes...

unsuspected

Aktiv medlem
Testade detta ikväll på ungarnas tävlings/träningsskidor. Får se imorgon hur det funkar, men borde absolut duga finfint som toppning. Men mättning kanske man bör värma in som vanligt. Jag gnuggade, värmde och sedan sicklade jag lite löst innan borstningen. Det går åt försvinnande lite valla, så frågan är vad jag ska göra med alla kilo valla jag har liggandes...
Har hört om bara att gnugga vallaklossen och sen gå direkt på med rotorborsten för att skapa värme och ännu mindre spill.

Edit:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp