[Artikel] Sage Cattabriga lämnar Rossignol

Redaktionen

Aktiv medlem
Sage Cattabriga-Alosa meddelar på sin blogg att han lämnar Rossignol. Detta blir det andra tunga avhoppet för det franska märket som för bara någon månad sedan också tappade Henrik Windstedt.

Läs hela artikeln:

Ryktet säger att Rossignol skurit kraftigt i ersättningen till sina teamåkare, därav att flera lämnar.
Enligt samma rykten på TGRforumet ska Sage åka Atomic och Ian Mcintosh åka Völkl.

Hoppas ross inte konkar, det hade vart tråkigt att bli av med ett av de största företagen som har vart med och pushat sporten länge.

Rossignol har ju försummat sina åkare ganska länge som jag förstått det... Andreas Håtveit hade t.ex. inte ens kontrakt med Ross när han vann X-games för ett par år sedan... sitter på rätt många liknande historier när det gäller ross.

Lite ombyte förnöjer, han kanske bara vill prova något annat ett tag? :-)
Men mest troligt får han bara mer pengar av någon annan.

Det är väl ändå ingen som tror att Ross skulle konka för att Sage byter märke?
Jag menar, 95% av alla som har (och åker) Rossignol skidor vet inte ens vem Sage är. Det är bara en väldigt liten grupp av diehard skidnördar som vet vem han är (och min gissning är att av dem är det inte heller många som bryr sig om vilka skidor han åker på).

/Magnus

Tillbaka
Topp