[Artikel] Singletracksession längst upp i norr

smaskigt, abisko har jag åkt lite grann för nåt år sen men GICK uppför berget eftersom jag troligen var den enda dånhillern i trakten just då. Hoppas dom har shapat till lite bättre spår än det var då
Narviks bana är brutalt kul. Men det tar hårt på materialet om man poundar 3-4dar/vecka. Min cp med öhlin o shiver var bara skrot efter en säsong där

Sjukt kul att gubbarna gör nåt där uppe. Synd bara att min cykel står i Schweiz och jag ska kitesurfa istället :(

Hasse-> Din cykel är alltid någon annanstans. Dags att visa bildbevis på M3:an snart, annars kommer Gaystedt och snor den från dig.

Eventet kommer garanterat att bli jäkligt kul för dom som tar sig dit. Själv stannar jag hemma i Åre och njuter av hyfsat epic förhållanden här.

Sjysst text förresten, tycker mig känna igen en hel del i den... ;)

Banan nu och förra säsongen går knapp att jämnföra, stenar borta, kurvor fixade alltså mer fart och flow. annars samma, lång tuff och grymt roligt... Banrekrordet lyder numer 6min 43 sek på ca 2700 m och 500 m fallhöjd... annat än svenska cupen det.. Narvikstrippen var helt enligt myten... lerigt, halt och brant, man skulle kunna säga att narviksberget vann även denna gång...

Tillbaka
Topp