[Artikel] Ski & (sort of) Sail Stockholm

Redaktionen

Aktiv medlem
poff-1000x539.jpg

Med en totalt budget på 124 kronor tog sig Max Ahlberg an Ski & Sail i Stockholm.

Läs hela artikeln:

NyslipadeKanter

Aktiv medlem
"Stockholms näst högsta topp"

Vilken är den högsta?
Bonus Hjälte-poäng för badet. (y)
Flottsbro är ju en annan hit, fast den ligger inte i Sthlms kommun, däremot länet.

Varje gång jag är i Hammarbybacken så tänker jag alltid att de borde hälla på mer jord så backen blir större. Den skapades ju delvis av tunnelbaneutbyggnaden; nu ska ju blåa linjen grävas precis brevid; utmärkt tillfälle att dumpa på mer.

Sen är det synd att motorvägen går där den går; hade ju varit episkt med bostadshus i Hammarby Sjöstad med ski-in/ski-outläge till Hammarbybacken :D

erkilainen

Medlem
Flottsbro är ju en annan hit, fast den ligger inte i Sthlms kommun, däremot länet.

Varje gång jag är i Hammarbybacken så tänker jag alltid att de borde hälla på mer jord så backen blir större. Den skapades ju delvis av tunnelbaneutbyggnaden; nu ska ju blåa linjen grävas precis brevid; utmärkt tillfälle att dumpa på mer.

Sen är det synd att motorvägen går där den går; hade ju varit episkt med bostadshus i Hammarby Sjöstad med ski-in/ski-outläge till Hammarbybacken :D
Det snackades det om i samband med Stockholm/Åres OS-ansökan
1485531032.jpg

ascharer

Ny medlem
Det fanns även en backe i Gröndal, Blommensbergsbacken, som när den fanns var Stockholms brantaste backe , om jag inte minns fel har ”Stenis” även åkt där.
Nu finns där inget kvar, men orkar man gå upp så går det att åka :)

erkilainen

Medlem
Det fanns även en backe i Gröndal, Blommensbergsbacken, som när den fanns var Stockholms brantaste backe , om jag inte minns fel har ”Stenis” även åkt där.
Jag turade upp för den igår och då var de tre olika tanter/gubbar om berättade för mig att Stenis hade åkt där någon gång på 70-talet.

fredw

Aktiv medlem
ÄR det den man ser till vänster när man kör Essingeleden söderut, väldigt nära motorvägsbron?

Jag såg Stenis och en del andra åka parallellslalom på Lidingö nån gång på 80-talet. Tror Stig Strand var där också.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp