[Artikel] Skicrosslaget inför OS-säsongen

Redaktionen

Aktiv medlem
I Vancouver i februari debuterar skicross som OS-gren. Inför nästa säsong ingår nio åkare i landslaget, fyra i första gruppen, Världscup 1 och fem i andra, Världscup 2. "Vi har en oerhört stark grupp med stora chanser till medalj i OS", säger förbund

Läs hela artikeln:

"Under sommaren kör laget flera korta individuella träningsläger"

Jag hade också ett kort individuellt träningsläger igår när jag var på gymmet... ;-) Puckad formulering!

Dock kommer Lewén ta OS-guld, det är jag övertygad om!

Kul att sverige har medaljchanser. Men, (bara intresserad att veta och inte för att provocera) vem är egentligen intresserad av skicross? Jag vet hur besviken jag blir när jag ser att det ska sändas värlscupstävlingar i freestyle(som skicross konstigt nog katigoriseras som) eller snowboard och det är skicross istället för en "riktig" gren. Jag kan uppskatta alpina tävlingar, big jump, pipe, puckel mm, men jag kan inte riktigt acceptera skicross som en riktig gren, mer ett jippo. Har jag fel eller är det en sport med nog tyngd att vara en OS-gren?

Jag skulle påstå att skicross är den mest spännande tävlingen av alla skidsporter, i klass med skidskytte. Den har spänningsmomentet något som de flesta andra skidsporter desvärre saknar(big air inräknat). Den intresserar även en bredare publik och är lätt att följa, tror på en succe under kommande os!

Fan vad grymt! Vore ännu roligare att veta någonting om svenska snowboard boarderX lanslaget!

Alla former av Cross är roliga, mer sånt i FR!

Ana banana for president!
Kan man rösta på Anna Holmlund i Europavalet? annars röstar jag blankt iaf..

Tillbaka
Topp