[Artikel] Skidåkarparet – Mattias och Matilda

Redaktionen

Aktiv medlem
För tio år sedan blev de ett par tack vare den gemensamma kärleken till skidåkning. Tio år senare håller Mattias Hargin och Matilda Rapaport fortfarande ihop samtidigt som de lever sina skidåkardrömmar på varsitt håll.

Läs hela artikeln:

havreboll

Aktiv medlem
Jag blir så stolt över mina kära freerajdare. Tänkte gå in och hänvisa till tråden men så hann ni före :D Mot utsläpparna, för isbjörnarna och mot glaciärsmältningen!

Lowe71

Aktiv medlem
Peak stöttar Matilda i kampen för ett varmare klimat! För varje såld jacka ger dom henne 100 kr i bidrag till helikopterbränsle ! Inverterad klimatkompensation! #killallpolarbears.com

kappakomplett

Aktiv medlem
Ni ska veta att Peak Performance danska ägarbolag har en mkt hög miljömedvetenhet. Enligt deras websida så gäller:
"IC Companys’ CR efforts are grounded in the UN Global Compact’s 10 principles which are based on internationally adopted declarations and conventions on human rights, labour rights, environmental protection and anti-corruption."
Så här ska ni inte komma och snacka!

Såg för övrigt att medeltemperaturen i svenska fjällen hade stigit med 2 grader Celsius de senaste 50 åren!

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Apropå klimat är jag övertygad om att alla på forat är små änglar som aldrig flyger till alperna/kanada/japan, utan bara åker tåg till Norge eller cyklar till lokala monte composte. Dessutom är jag säker på att det inte finns någon på freeride.se som nyttjar smutsiga liftsystem eller alphyttor som transporterar upp sina varor med helikopter eller skoter. Eller hur?

Lowe71

Aktiv medlem
Hargins "carbon footprint"-profil börjar få genomslag! Ryktet säger att ryska energijätten Gazprom är intresserade av att ta över som huvudsponsor till alpina landslaget inför OS 2014. Sloganen blir såklart: Full gas mot Sochi! Nu väntar SOK på att NUON ska komma med ett motbud!

havreboll

Aktiv medlem
vattendroppe. Nej jag ska själv flyga till Japan denna vinter och flög till Kanada förrförra vintern. dock åker jag bara tåg till och från Umeå. cyklar bara överallt jag ska. knappt köpt några kläder (börjar gå hål i dom jag åker vilket jag syr ihop). trots detta är jag såklart också en mycket större klimatbov än de flesta på jorden men lösningen är inte att sluta försöka utan att göra så mycket man bara kan med de förutsättningar man har. MH och såklart många med honom verkar dock anstränga sig åt andra hållet vilket jag tycker är lite sorgligt...

MHargin

Ny medlem
Havreboll: Kul att hör att du gillar att cykla, då delar vi samma intresse, jag lägger själv otaliga mil bakom styret... Är även imponerad ifall du syr ihop kläderna i miljösynpunkt, dit har jag en bit kvar. Tror dock du har fått detta på bakfoten att jag anstränger mig åt andra håller, då känner du inte mig eller har fått rätt bild. Jag har en del resande vilket är ofrånkomligt med det jag håller på med, så om det är det du kräver att jag slutar med så är jag ledsen, blir tufft. Att jag äger en sportbil är väl det som talar emot mig, men då den är av nyare årsmodell är den nog inte sämre än de flesta äldre bilar. Vilket fall, jag är ingen expert eller guds bästa barn i detta område men jag gör mitt bästa på de punkter jag kan för att kompensera. Fortsätt sy och cykla, så kan du klappa dig själv på axeln när du flyger till Japan!

Senaste inläggen

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp