[Artikel] Skidfilmer för ointresserade

Redaktionen

Aktiv medlem
bored-married-woman-watching-tv-750x380.jpg

Hjälp - människorna runt mig förstår sig inte på skidåkning, hur ändrar jag dom?

Läs hela artikeln:

Skoj artikel :) men det hade varit så himla gött om du hade använt en bild som inte var så stereotypisk, Där det alltid är flickvännen, tjejen, som inte är intresserad av extremsport/sport. Det är bara en liten grej kan tyckas men det är just de här små enkla grejerna som förekommer konstant i vardagen som kan göra skillnad. Få det att bli lika självklart att det är tjejen som är intresserad medan det likväl kan vara killen som vill göra något helt annat. Jag förstår att det antagligen inte var medvetet. Men det hade verkligen hjälpt och varit asball om du tänkte lite mer på hur tjejen och killen framställs i bilden och på så vis är med och förändrar! :) Rock on!

@anniesv Man kan ju tolka allt som man vill också. Kan ju lika gärna vara hon som är intresserad av snösporten, medan killen tar kontrollen och byter över till någon för henne ointressant ;-)

@anniesv Eller så skriver du din egen artikel? Har du någon invändning i sak?

Nu har jag läst ditt inlägg ytterligare två gånger, vad är egentligen din poäng? Är du kränkt?

Tillbaka
Topp