[Artikel] SKIDTEST: Extrem - Fusion Carbon 105 [2022]

Redaktionen

Aktiv medlem
76B6207F-6F46-432B-B73A-0EBC6BF51A75-7301-000003A1741E7C56-1000x667.jpg

Vi har testat Extrem Carbon 105 från Åre Skidfabrik. Den lättare varianten i Fusion-serien med en kolfiberkonstruktion. Skidan är tänkt som den ultimata hybriden som klarar allt.

Läs hela artikeln:

JakobL

Ny medlem
Jag hade premiär med mina Fusion Carbon 105 179 cm med ATK 14 bindning. under den gångna veckan i Åre. Jag hade iof rätt höga förväntningar på skidan men att den skulle vara så jäkla bra på allt från skog, is, kallsnö till slush och eftermiddagspister hade jag aldrig trott. Detta har gjort ångesten att packa rätt skidor på resorna till ett minne blott! Nu kan jag lätt rensa lite i förrådet. Jag är sååå jävla nöjd.

JakobL

Ny medlem
Jag hade premiär med mina Fusion Carbon 105 179 cm med ATK 14 bindning. under den gångna veckan i Åre. Jag hade iof rätt höga förväntningar på skidan men att den skulle vara så jäkla bra på allt från skog, is, kallsnö till slush och eftermiddagspister hade jag aldrig trott. Detta har gjort ångesten att packa rätt skidor på resorna till ett minne blott! Nu kan jag lätt rensa lite i förrådet. Jag är sååå jävla nöjd.

termons

Aktiv medlem

Låter bra.

105 midja 1600g på 180cm har jag svårt att tro skulle funka som som en onequiver om man brukar köra litet hårdare i stökiga förhållanden. Det skulle isåfall vara något unikt och verkligen intressant.

LawndartGustav

Aktiv medlem
"+ Snabb respons ... även i tekniskt krävande offpist"
Låter ju hemskt hos en offpistskida, de vill man ju ska vara lugn och aldrig hitta på egna saker.

Har åkt på provåkt dessa i 186 och personligen hade jag hängt kanterna 2-3 grader över hela skidan och gjort kanterna runda 40cm i nos och 30cm i tail. Då hittar de nog på mindre konstigheter för det är en bra skida!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp