[Artikel] Snart dags för Härnö City Jam

Redaktionen

Aktiv medlem
Den 13 februari är det dags för Härnö Cityjam i Härnösand. Förra årets event lockade 4000 åskådare och drygt 40 åkare. I år satsar arrangörerna vidare och hoppas på att kunna locka ännu mer folk.

Läs hela artikeln:

finns det någon film från förra året? missade detta event totalt. Man blir ju rätt så taggad på att dra dit!

Jag är inte redo än, tyvärr. När jag lärt mig 900 så kan jag börja fundera på att ställa upp. Det kommer vara kul att titta på i alla fall.

kommer det vara skylift som förra året? det tog ju sån tid! jag funderar på att komma om det är trappor! :)

Vi lärde oss en hel del i fjol. Vår begränsning är att vi inte har all tid i världen att bygga rampen, och trappor tar väldigt lång tid att bygga. Kanske blir det trappor, kanske blir det en typ av hiss eller lift. Blir det lift så kommer den att ta större vikt, och gå fortare! Oroa Dig inte! Låt inte den saken avgöra! ;-) Välkommen!

Under information på hemsidan står det att en anmälningsavgift på 150 sek kommer att tas ut på plats. Och storleken på hoppet kan du se på ritningarna som även dom ligger ute på hemsidan!

Det var riktigt roliga förra året, även fast man inte fick så bra fart till hoppet, så var det endå en höjdar tävling att åka på. Grymt kul var det, och jag kommer åka dit i år igen :)

hoppas att det blir bra domare! :D
kan ni langa upp en lista på alla anmälda? kul och se vilka som kommer liksom!

Vad är det du inte förstår med ritningarna? Det är profilbilden du ska titta på för att se måtten lite tydligare. Platån kommer iallafall att bli minst 9 meter

de kommer bli sjukt fett har varit upp i start tornet i dag och de e läskigt högt de blir swet som f.n

Tillbaka
Topp