[Artikel] Spelrecension: SSX

Redaktionen

Aktiv medlem
Tolv år har gått sedan EA presenterade det första spelet i SSX-serien och för ett litet tag sedan kom ännu ett spel i den populära snowboardserien. Freeride har testat det nya spelet.

Läs hela artikeln:

SSX i ett nötskal, blir bara värre och värre. Man undrar vad producenterna tänker, "vi gör så att man kan raila på kabinbanan och boosta med raketer så man kan hoppa upp och raila på en helikopter. Sen ska man kunna flyga med brädan"
I nästa SSX tror ja säkert att man ska hoppa upp och raila på månen och sen flyga med brädan och landa på pluto för att sedan invadera hela rymden.
Fan kan dom växa upp?!! Gör ett verklighetstroget och skönt spel istället för detta fiasko!

Av: AshtraYmofucku Idag 15:34
SSX i ett nötskal, blir bara värre och värre. Man undrar vad producenterna tänker, "vi gör så att man kan raila på kabinbanan och boosta med raketer så man kan hoppa upp och raila på en helikopter. Sen ska man kunna flyga med brädan"
I nästa SSX tror ja säkert att man ska hoppa upp och raila på månen och sen flyga med brädan och landa på pluto för att sedan invadera hela rymden.
Fan kan dom växa upp?!! Gör ett verklighetstroget och skönt spel istället för detta fiasko!

ord.

Jag har spelat det här spelet relativt flitigt. Typ 15-20 speltimmar totalt.
Spelet är rätt så bra, och jag säger det som trogen SSX veteran (jag skaffade SSX så fort ps2an kom ut). Spelet är vackert, varierande, enkel att förstå men har ändå sina riktigt svåra punkter. Det som drar ner på spelets betyg är alla dessa gropar som finns som är så sjukt frustrerande när man faller i. Men det kanske tillhör spelet, att man får ett lyckorys när man väl klarat av den svåra banan.

Trots min negativa inställning till wingsuits och the deadly descents från början, så tycker jag att de är otroligt roliga att åka i.

Förmågan att utmana världens spelare på global events är en jättehit. Jag spelar inget annat än på global events och försöker knipa den nästan omöjliga diamond-platsen (har bara lyckats ett fåtal gånger, får nöja med platina).

Dock så saknar jag en riktig multiplayer som jag kan köra live mot...

@Ashtray och kakmonstret, SSX ska ju vara over the top och galet overkligt, annars hade det inte varit SSX. Men jag håller med om att ett mer verklighetstroget spel vore fett. Ett Ski i stil med Skate kanske?

Tillbaka
Topp