[Artikel] Tanner Hall slutar tävla

Redaktionen

Aktiv medlem
I en intervju med Armada säger Tanner Hall "jag känner att jag är fri nu, efter att ha bestämt mig för att inte återvända till tävlingsscenen". Beslutet är inte oväntat, men sätter likväl spiken i kistan på en tävlingskarriär som inte många newschool

Läs hela artikeln:

Som sagt, inte oväntat. Lite synd dock, då han skulle kunnat representera de "äldre" i OS. Nu är ju "äldre" skrivit med ironi, för han är väl 30år? Och det är ju INTE gammalt.
/Kontorsåkare, snart 40år och upprörs när 30-åringar klassas som "äldre" :)

Utan att vara tråkig och ensidig, men hade Tanner verkligen klarat sig igenom ett dopingprov i OS/världscupsammanhang?

Han gör helt rätt som satsar på den friare delen med BC och filmande, där är han fortfarande på topp och kan fortsätta pusha. Kanske arrangera lite BC-tävlingar?

Om jag har rätt så fanns inte THC på listan när Rebaglitit åkte dit, efter det blev det 15 ng/ml men nu är det visst 150 ng/ml. Men synd ändå hade varit kul se Tanner i OS om han hade lyckats kvala, tveksamt med USAs kvalregler i och för sig. Undra om han inte tänker tävla några freeridetävlingar heller?

Tillbaka
Topp