[Artikel] Telisdoktorn undersöker Goodha 191

Redaktionen

Aktiv medlem
Freerides telemarksdoktor och expert, Mattias Unander, sätter Goodha 191 under luppen och ger sin detaljerade rapport.

Läs hela artikeln:

Stenhårt att du landa switch med telisar!
Kul med en recension på dom här då det lutar att jag ska köpa mig ett par själv, men då kommer jag köra med vanlig bindning.

Ser verkligen fram mot din recension av telebry-systemet!

Om man nu ska envisas med att åka telisar så ska man väl åka på riktigt. Varför landar ingen på filmen med telemarks landning?

Mmm såg Volant Spatula i filmen. Riktigt skön telis-skida när det är fluffigt...
Intressant att det alltid ska vara nån framme och klaga och ifrågasätta Telis när det inte droppas ett knä vid landningar.

Faan det handlar ju inte om telislandning eller inte. Det är ju surfkänslan och glädjen som snubben lyckas förmedla som räknas:)

Fast det är snyggt när landningarna sitter...

Grymt duktig åkare, telis ser sjukt läckert ut i dom stora svängarna, men sw åkning o railning ser ju inte i närheten så cleant ut som med vanliga skidor, även om det måste vara sjukt svårt...

181 är en helt annan skida. Styvare flex, mer spann, bättre isbett, kortare svängradie, mer pop i hoppen men klart sämre i puder. 181 är mer för pist o park, 191 för skog, puder o lek.
Bägge skidorna kul på var sitt sätt. Som endaskida för Sverige är 181 klart bättre. I Kanada/Västra USA är 191 skojigare.

Har du haft möjlighet att testa Goodha 191 medium också? Hur mycket av lekfullheten tappar man på bekostnad av den extra hårdheten (att njuta av i pisten)?

Tillbaka
Topp