[Artikel] Tema Bumma: Luffarens nya kläder

Delade en etta på 22m2 med snedtak och lampa i i vårt 1 m2 badrum, med två tjejer jag inte kände innan. Vi har lärt oss sjukt mycket men haft den roligaste delen av våra liv... hitills iaf, nu stundar säsong nr 2 då en drar till Kanada, en France och jag själv till Österrike. Med risk för att låta som ett über-pretto: aldrig har jag levt så enkelt med så lite saker och pengar och aldrig har jag varit så lycklig. Tänk på det.

Haha. Vem sa att man inte pallar att festa verje dag till 3. Upp vid 7 för att jobba frukost, upp på berget. Ner från berget å jobba bar till stängning å sen ut å festa igen... Kanske inte dom bästa lvervärderna efter den svängen men vaffan. De e ju bara vinter 4 månader om året :D

Visa ord. Känner igen mig efter att ha gjort två halva säsonger nere i sköna Saalbach. Själv jobbade jag i garderob, diskade i baren, grillade korv, hamburgare och serverade snaps i backen och sista året som skidlärare, vilket på sätt och vis var det sämsta jobbet. Du förväntas jobba 6 dagar i veckan och kan inte ta ledigt alls under högsäsong! MVH Mats

Här sitter jag i ett 30 graders varmt Melbourne och
längtar efter en säsong i snö! Ännu mer övertygad om att
jag verkligen vill säsonga blir jag av den här artikeln! gaah. TACK! Grymt!

Snödjup

Tillbaka
Topp