[Artikel] TJ Schiller tillbaka med besked

Redaktionen

Aktiv medlem
Ultimat comeback av TJ Schiller då han vann Slopestylen i X Games. Förra året var han borta på grund av en knäskada, men igår körde han bäst av alla.

Läs hela artikeln:

Lite synd att killar som Domunt, Hall och Olsson inte var med. Men kul att TJ, Sammy och Colby kunde göra en bra show av det hela... :)

" Jon Olsson och Tanner Hall som båda sa att de börjar bli "för gamla" och inte tycker att det är värt att riskera att krascha i en farlig bana."

Vadå gamla dom är ju typ 27(?)... Jag tycker det låter som rent bullshit, dom var för rädda att förlora mot alla unga killar.

" Idag 11:17 Av: sears
" Jon Olsson och Tanner Hall som båda sa att de börjar bli "för gamla" och inte tycker att det är värt att riskera att krascha i en farlig bana."

Vadå gamla dom är ju typ 27(?)... Jag tycker det låter som rent bullshit, dom var för rädda att förlora mot alla unga killar. "

Du, kom tillbaka om ett par år så ska du se att du inte borde uttala dig. Saker och ting i kroppen börjar bli slitna och göra ont samt att du skadar dig mycket lättare med åldern. 27 kanske inte låter så mycket men det börjar gå utför mycket tidigare än så, speciellt för utövarna av en sport som våran.

bra beslut av jon/tanner o gänget att inte tävla !

JF houle bröt ju foten på en stright air på grund av platå landning då suger hoppen. Sarha Burke skadade väll ryggen också på grund av dålig fart och hopp... pluss alla andra skador som nämns

Jag tycker de äldre killarna gjorde helt rätt, men vädret lättade ju. Men då var det försent att ändra på sitt beslut. De som körde finalen gjorde ju verkligen en chansning, de fick ju köra under lite bättre förhållanden än vad kvalet var i.

Både Houle och Burke är ju nu skadade på grund av att banan var tät och man fick inte upp den farten som behövdes pga all snön. Men Jon sa i sin videoblogg att Burke bröt ryggen....nån som vet om de stämmer?

" Idag 11:17 Av: sears

Vadå gamla dom är ju typ 27(?)... Jag tycker det låter som rent bullshit, dom var för rädda att förlora mot alla unga killar. "

Du, kom tillbaka om ett par år så ska du se att du inte borde uttala dig. Saker och ting i kroppen börjar bli slitna och göra ont samt att du skadar dig mycket lättare med åldern. 27 kanske inte låter så mycket men det börjar gå utför mycket tidigare än så, speciellt för utövarna av en sport som våran.

Poäng Utter!
Väldigt tråkit att vi inte fick se Tanner åka slope igen, de har ja glängtat efter...
Kul att Tj vann iaf!

Åkare: Sammy Carlson
Foto: Tomas Zuccareno/Shazamm/ESPN Images

Jag kanske ser fel, men är det inte Jossi Wells på bilden?

Idag 14:00 Av: HENKEHENKE
Åkare: Sammy Carlson
Foto: Tomas Zuccareno/Shazamm/ESPN Images

Jag kanske ser fel, men är det inte Jossi Wells på bilden?

Noope, de är sammy..

Shit, hur sjukt skön stil har inte phil casabon då :D

fett bra skrivet jesper! mycket skönt flytande text :D..
kul att du fått detta jobb :)..

palla h8 så mycket på banan ja tycker den va rätt fet o inte bara en spik rak linje med vanliga hopp.(ända dåliga var att den var tajt mellan channel-gapet o money booter!)

sen om man kollar top 3 så e de ju 3 snubbar som verkligen"love skiing" och inte bryr hur banan är byggd...dom där för att ha kul och dom gör sitt bästa.

Idag 11:17 Av: sears

Vadå gamla dom är ju typ 27(?)... Jag tycker det låter som rent bullshit, dom var för rädda att förlora mot alla unga killar.

Va tror du? De har redan meriter nog för att kunna stå över en felkonstruerad bana i dåligt väder. Tror knappast varken Jon eller Tanner tänker så. X Games var bara ploj i år .

säger som DaWie! Har inte ens fattat det än, vad hände med tanner, olsson och dumont? Åkte dom ur i kval?

Dumont tog sig inte vidare från kvalet, och om jag har fattat det rätt så lämnade Jon och Tanner återbud.

Idag 14:42 Av: lucas_92
palla h8 så mycket på banan ja tycker den va rätt fet o inte bara en spik rak linje med vanliga hopp.(ända dåliga var att den var tajt mellan channel-gapet o money booter!)

sen om man kollar top 3 så e de ju 3 snubbar som verkligen"love skiing" och inte bryr hur banan är byggd...dom där för att ha kul och dom gör sitt bästa.

Ja, för att lyssna på dig är ju en riktigt bra idé, du som har vart där och provat slopestylen och allt! Nej precis, hur i helvete kan du uttala dig om banan när du fan inte ens har kört i den själv? Att det var så många som ramlade och många som skadade sig säger väl det mesta, tex. att banan var sämre än sämst.

Hela x-games blev ju en flopp då bedömningen lades i fel händer, folk råkade ut för olyckor och liknande. Att Jon, Tanner m.fl skippade slopestylen tycker jag var ett bra initiativ då mer motiverade åkare som bobby brown kunde köra. Kul att se TJ iallafall, har saknat en åkare med sån sjukt stil i tävlingar, speciellt iom att C-Van skadar sig hela tiden.
Och jo B-dog for president

Sears:

Hur jävla smart låter det där?

Dom har varit bäst ett bra tag liksom, och är ändå fortfarande jäävligt bra.
Jag skulle verkligen inte riskera att få sitta typ i rullstol när man älskar att åka skidor.

sears:

---------------------------------------------------------------------------------------
Ja för du har ju kollen på allt hahahaha!
Vad fan snackar du om?
Alla vet hur noga jon är med hoppen och att det inte ska vara farligt för åkarna.
Så det är klart han protesterar. I dokumentären om honom som har visats på
svt samt i jag tror det är claim så säger han ju klart och tydligt att säkerheten i hoppen är det viktigaste för honom så kom inte och snacka massa bullshit om att han är rädd för att få spö av dom yngre åkarna!

Tillbaka
Topp