[Artikel] Tre tourer slås ihop - skapar supertour

Redaktionen

Aktiv medlem
Till vintern skapas en gemensam tävlingstour under namnet Swatch Freeride World Tour by The North Face. Touren är en sammanslagning av tre separata tourer som gått parallellt under de senaste vintrarna, nämligen Freeride World Tour, Freeskiing World

Läs hela artikeln:

Swatch Freeride world tour by the North Face,

vilket namn! Det är lite som;

Volvo Ocean Race by SAAB.

fabulous!

Det låter ju som om åkarna fått visa sina åsikter vilket är bra. Jag hoppas bara att det inte blir en "slopestyle tour".
Läser man FWTs egna artiklar om detta är använder de sig bara av de åkare som gör trick i sina linjer som exempel på vad de tycker.
Hoppas också på att det fortfarande bedöms svårare att åka "No fall zones" och därför högre poäng.

Tyvärr tror jag detta är det sämsta som kunde hända. FreerideWT har byggt upp ett rykte som en seriös tour där de bästa åkte. FreeskiWT har som bekant ett rykte (välförtjänt...) av att vara en tour med amatörer och varierande åkning i bästa fall. Men vi får hoppas det blir mer FreerideWT än FreeskiWT iaf, och att de inte fortsätter jobba mot att trick ska göra att folk kan köra enklare linjer och/eller åka sämre, buttchecka etc och ändå få bra poäng.

Sen är det ju ren idioti att ha en tävling i nordamerika för att sen dra till Cham, och sen åka tillbaka till USA... och sen tillbaka till Europa. Dyrt blir det och jag tror att det är många från FreeskiWT som inte har råd med en sån vinter.

Tillbaka
Topp