[Artikel] Vertikal går i graven

Redaktionen

Aktiv medlem
Tidningen Vertikal läggs ner. Det blev klart i förra veckan. Chefredaktör Alvaro Susena som sedan tidigare hade sagt upp sig och nu jobbar som PR-konsult i Göteborg, kommer jobba med skidbranschen även i fortsättningen.

Läs hela artikeln:

evil

Ny medlem
Synd. Reportagen höll en helt annan klass än den stora konkurrentens.

D

Deleted member 80259

Guest
Den har jag aldrig ens sett i en butik...

borat25

Ny medlem
det var ju lite tråkigt, en sån där tidning som jag brukar få med mig hem gratis och det innebär ju alltid lite extra suktande...

LawndartGustav

Aktiv medlem
håller med, synd att tidningen som höll högst klass o skrev bäst reportage går i graven pga detta =(

Koppelman

Aktiv medlem
Tråkigt :/

Hahah gillar den mystiska meningen i fotnoten " du kan åka skidor vertikalt och brant. Oavsett vilket så handlar det om freeride". ;)

MoraMartin

Medlem
Synd att skidporren tappar en riktigt ung och sexig nykomling så tidigt. Jag hoppas att brant håller klassen ett tag till. Har för övrigt hört rykten om att ett webb-baserat skidmagazin släpps under hösten...

Mycket bra artikel, intressant läsning.

/Mora

so_fresh

Ny medlem
gött att jag har fått presentkort på tre vertikal tidningar, haha

FF

Aktiv medlem
Verklien synd, tyckte den var helt enkelt jävligt bra.

jonasR

Ny medlem
Är detta ett tecken på att skidåkarvärlden har tagits över av fåfängda kids, glammiga brats med polerade dansskor som Åka Skidor har som sin målgrupp? Det är känt sedan länge att Åka Skidor redaktionen bara publicerar samma skit varje år, (ref. "Årets guide till alla svenska/alp skidorter", skid test med bimbo-bettan eller helsponsrade Åke som bara kan snacka varmt om sitt "eget" märke)... Alvaro var i alla fall ute och slet i fältet för att få ihop det, helt klart, bästa svenska skidblaskan. Norden bästa är fortfarande norska FriFlyt. Jmf, gärna t.ex reportagen och skidtesten mellan FriFlyt vs. ÅkaSkidor, så får ni ett litet wake-up-call. RIP Vertikal.

MackanW

Ny medlem
Har inte heller tyckt att vertikal har fungerat bra... Att som chefredaktör lämna en tidning för att starta egen i samma anda är väl dels inte omtyckt av Brants redaktion som måste fått ta hand om endel skit för istället arbeta igenom tidningen Brant för att få den fungerande i de genrer som rör skidåkningens mecka.
Jag har alltid köpt Åka Skidor och varit nöjd med dem fram tills för ett par år sedan. visst har de matnyttig info och reportage emellanåt men håller med JonasR att de tappat gnistan på tidningens kvalitet en tid tillbaka. Det bästa dom släppt på senare tid är nog boken "Det bästa ur åka skidor"... Har man läst den så räcker det med Åka Skidor ett tag.

Hoppas Brant tar tag i detta och kör hårt framöver. Det är ändå en cool tidning som fungerar. Action och adrenalinkänsla med lite Fri Flyt anda så köper jag en prenumeration...

Lowe71

Aktiv medlem
Nu kan man bara hoppas att den stundande lågkonjunkturen gör att också Brant försvinner från tidningshyllorna...

Åka Skidor lär vi väl aldrig bli av med. Nya numret fortsätter i gammal god anda, redaktionen får ytterligare en veckas gratis heli i utbyte mot att Åka Skidor bifogar en CMH-dvd...

Alvaro

Medlem
Hej allihopa! Tack för kommentarerna, det värmer. Jag tycker själv att det var väldigt trist att det inte gick att driva Vertikal vidare. Men Sverige är ett litet, företagen har små marknadsbudgetar, mm.
DM - bra kläm i fotnoten!
MackanW, jag lämnade inte en tidning för att starta en annan. Jag blev uppsagd från Brant och sedan anställd av S&W som hade en bra vision. Brant förstörde för sig själva och kämpar nu med att få bort nybörjar-stämpel på produktionen, ge de ett par år till så kanske blir de bra på det ;-)

Csnow

Ny medlem
Trist, Vertikal var en god konkurrent till Åka skidor och Brant. Men bäst gillar jag Fri Flyt, läs och dröm dig bort.

tuffeuffe

Ny medlem
Mycket trist. Åka Skidor lämnar ju som bekant lite övrigt att önska.

/TU

After-ski

Ny medlem
vet någon hur de blir med pengarna?
Man har ju haft tidningen å betalat för några nummer som nu inte kommer tyvärr,

Riktigt rolig tidning,

Sweet out.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp