[Artikel] Vinnarna i Freeride Video Awards 2009

Grattis ccp! Nästa år tycker jag dock att längdskidfilmer kan förbjudas. Pinsamt att en sån film får vara med.. Sen så ser jag gärna att freeride sätter ihop en kompetent jury till nästa år så filmer som power inte kommer 5a...

Daylight var riktigt bra och gav riktigt bra och rolig känsla av hur det är att åka med polarna på vintern, grattis till alla bidrag som vann!

Båda skid klasserna var absolut rätt vinnare! snowboard tyckte jag playground skulle vinna!

tycker det är roligt att "Daylight" vinner och inte "What was that?".. Tycker det är ganska tråkigt om proffsåkare hade vunnit, men i mina ögon är CleanCutProductions jibbers riktigt sköna lirare med, och oj vad jag njöt varje gång jag tryckte på play till Daylight. Helt sjukt underbar film med otroligt mycket åkglädje! Grattis och åter grattis..(:

Grattis som fan till vinnarna asså! Quite Alright är feta asså!
Kanske inte helt rätt film som borde vunnit skidklassen dock, Daylight va skön men inte lika proffsigt gjorde som varken What was that? eller POWER. Men va fan om alla röstar på den betyder de att dom haft mest känsla o vet vad alla gillar så GRATTIS!

mcLovin
"Nästa år tycker jag dock att längdskidfilmer kan förbjudas. Pinsamt att en sån film får vara med.. "

FÖRBJUD TWINTIP TILL NÄSTA ÅR... och Nigga-låtar... och kidz med tönthalsdukar framför ansiktet... inför åldersgräns... FÖRBJUD FÖRBJUD FÖRBJUD !

Uppenbarligen tycker en hel massa medlemmar att längdskidor va ball...

måste bara säga att jag är så cp-imponerad av niklas bidrag.

fy fan va bra gjort, stort grattsiis. skål!

Fruktansvärt besviken över att inte bmp vann...

NEJ DÅ! :D
Daylight var fett bra, men filmmässigt var what was that och POWER bättre enligt mig! Dock var den inte ngn speciell känsla i dom, det var det i daylight, så fett skönt jobbat med det!

Grattis! Bara sweet, rätt vinnare i alla klasser, grattis!

måste bara tacka ledningen på FR för en sjukr kul tävling!

mcLovin
"Nästa år tycker jag dock att längdskidfilmer kan förbjudas. Pinsamt att en sån film får vara med.. "

FÖRBJUD TWINTIP TILL NÄSTA ÅR... och Nigga-låtar... och kidz med tönthalsdukar framför ansiktet... inför åldersgräns... FÖRBJUD FÖRBJUD FÖRBJUD !

Freeride kan väl starta en annan kategori med längdskidfilmer då! Tycker den känns felplacerad just nu.. Sen om de hade funnits en jury så hade den ju aldrig gått vidare för filmningen o redigeringen är ganska dålig.

haha alla ni som säger att daylight vann p.g.a. att de raggade röster på bilddagboken/är populära på freeride osv är ju lite lost

henrik harlaut raggade röster på facebook, med hans 5000 användare så tror jag han når betydligt fler personer än alla i ccp tillsammans på bilddagboken. Sen tror jag faktiskt att han och alla de andra proffesionella skidåkarna som medverkade i what was that är ganska mkt populärare över internet än vad ccp dudesen är.

nu klagar inte jag på att det var pros i filmen det stör mig inte det minsta, men daylight vann genom en omröstning, hur mer rättvist kan det bli?

SNÄLLA sluta lägg ner här på freeride att folket ska få rösta.. ALLA vet ju att de som har flest "BBF's" på freeride vinner ju, DÄRFÖR kommer det aldrig gå att folket ska få rösta till 100%. Tävlingen heter ju inte Freeride Video I Got Most Friends On Freeride.se Awards. Det va ju en redigerings tävling, who tha hell bryr sig om vem som kör i filmen då?! kurupt frikking tävling!!!!

"mcLovin

Freeride kan väl starta en annan kategori med längdskidfilmer då! Tycker den känns felplacerad just nu.. Sen om de hade funnits en jury så hade den ju aldrig gått vidare för filmningen o redigeringen är ganska dålig."

ingenting i kategorinamnet säger väl att det per automatik skall vara park o jibb med en viss typ av skidor. Ditt snack håller inte.

fan vad roligt att längdåkningsfilmen kom trea i jibbklassen! kockrent :D synd bara att den inte vann..

Stort Grattis till alla!

Det är exakt samma whine i år som förra året. Några G's som inte verkar veta att skidglädjen är starkare än thug-editsen här på freeride.
Och det är bevisat minst 2 år i rad nu.

Karlström var helt klart den mest värda vinnaren. Sjukt imponerande film och det arbete som ligger bakom gör den ju inte direkt sämre..

Håller förövrigt med om 50/50 jury, nu när tävlingen blivit så pass stor med så pass bra priser så fungerar det inte med att freerides medlemmar avgör helt.

Grattis till vinnarna! :)

En jury av något slag är ett måste!

Eftersom ingen verkar titta efter filmteknik, färgsättning eller efterarbete som den här tävlingen är skapad för, hoppas vi filmnördar att det kommer till nästa år!

Sjukt kul att se så mkt bra skidåkning, snowboardåkning och filmning från vårt lilla land. Jag är extremt imponerad av alla bidrag som skickats in och längtar redan tills nästa år.

Lycka till i vinter!

Fan vad gott att Clean Cut äntligen fick vinna. Hade er som vinnare förra året också. Stort grattis!

haha Daylight bääsT! fan skrattar hela tiden åt första klippet "Stega upp lite" - "aaaaaaaaaaaaaaaaaaah"

Vafan :S Jag märkte nu att jag inte sett White Lies & French Fries - Teaser. Fyfan va bra edit!

Tillbaka
Topp