[Artikel] Vinterläsning med Jibberisch

Redaktionen

Aktiv medlem
image3-750x380.jpg

Ständige skribenten Jibberisch har överträffat medierna och skrivit en bok. En feelgoodroman om dataingenjör Karl Davidsson och jordens undergång. Här kan ni läsa hela boken.

Läs hela artikeln:

Jag är av typen som sällan läser böcker. Gör jag det tar det typ 1 år per 100 sidor.
Denna bok föll mig dock i smaken som bara den. Jag märkte några sidor in i den att jag valde att låsas att en något autistisk människa lästa upp den för mig, det gav en jädra effekt.

Boken är sjukt lättläst och det är hög igenkänningsfaktor i många kapitel. Ett ifrågasättande på vårt samhälle med en komisk träffsäkerhet men som också skulle kunna diskuteras i timtal framför brasan med ett glas rött, tillika på en psykologi/filosofilektion i skolan.
Jag läste ut den på tre dagar och den har gjort att jag säger hej till fler främlingar.
Jag är övertygad om att denna planet hade varit en roligare plats att bo på om alla människor hade läst den.

Riktigt härlig bok, läste den istället för sånt som jag egentligen borde ha läst, så som kurslitteratur... jag vill ha en prequal(det är väl sånt som är populärt just nu, om man ska se till hur dom gör på andra sidan pölen)!
Glass och Bacon to the people!

Det var ju krångligt att behöva bli medlem för att kunna kommentera.

Vilken bra bok! Som de som skrivit här innan tycker den är väldigt tänkvärd och kritisk på ett roligt sätt! Som Fredrik Backman fast bättre tycker jag!

Stiligt, man ser också direkt influensen i första meningen:

"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Träumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt”

Ligger också på rygg! (av nödvändighet då...)

Tillbaka
Topp