[Artikel] Vinterns premiärort: Revelstoke

Redaktionen

Aktiv medlem
Efter att ha läst om Revelstoke i en svensk skidtidning och studerat lite statistik kunde vi konstatera att en dröm kunde gå i uppfyllelse. Statistiken visade på att Revelstoke brukar få mellan 12-18 meter snö per säsong, 18 METER SNÖ!!!

Läs hela artikeln:

Mmmmmmm, kom hem därifrån för två veckor sedan. Vi hade dock inte lika "tur" med vädret. Det kom bara 35cm på de sju dagar vi var där.

Jag tyckte personligen att berget var roligare än vad du beskriver det som Simon, vi hittade mycket bra åkning i skogen nedanför North bowl och skiers left om North bowl.

sedärja, trevlig frukostläsning, nu upp å ta lite frisk luft i backen innan det bär av till STOKERS!

Var i Revelstoke ett par dagar förra veckan ganska flackt och smaltsystem, men skulle man ha turen att vara där direkt efter ett snöfall mitt i veckan när det är lite folk så finns det nog inte så mycket som kan slå området. Som det står i artikeln område har stor potential.

Sitter just nu på caféet som syns på bild nummer tre i det här reportaget och sneakar internet.
Utanför vräker snöflingor stora som dasslock ner från himelen.

Revelstoke är sannerligen en skidort med potential.

Kolla in filmklipp från vår vistelse här på krillandphill.blogspot.com
eller under bloggavdelningen här på freeride!

So stoked, revelstoked!

Bra skrivet. Åkningen är som sagt tät skog men skogen är så stor att du hittar ställen som ingen varit på på hela säsongen. Vilket är lika med ordet DJUPT. Inge straightline på stora face utan mer sväng sväng stop men de svängarna är dessto bättre ;D

Vill ni bo och åka till ok pris är Motor Inn att rekommendera. För 79 dollar får du dagskort på berget och en natt på ett riktigt bra hotell/motell.

YES. Det var gött att plöja genom både Rogers och Revvy efter snöfall. Alla som ha möjlighet...åk dit! Till er andra...gör det ändå.

Man spenderar pengar, tid "tillbringar" man! /språkpolisen

Har snackats om stället i några år nu, kul att det är igång. Jag var i Kanada -05, det dåliga året. Måste bara tillbaka och se hur det är ett vanligt 12-18 metersår

Och vem är det som sitter i Cranbrook, BC just nu och planerar en tre timmars bilfärd till Revelstoke?:D Bra skrivet! Ska bli spännande att besöka stället, har hört hur mycket som helst om det av de lokala skibummarna här i Kooteney.

jag tillbringade hela januari i revelstoke och jag älskade berget. Hittade bla fina branta och relativt glesa ställen skiers right från Gondolen där i stort sett ingen hade åkt. Inga som hellst liftköer och tog man rygg på nån local kunde man med bara lite skråande eller hudande hitta orörd snö flera dagar efter snöfall. Stället kommer att bli helt sjukt bra när dom glesar träden ännu mer och bygger några fler liftar i north och south bowl. Nu är jag tillbaka i Riksgränsen och njuter av våran alldeles egna snö i stormen. :)

nej du har inte läst fel 18 meter snö är mycket najjs ställe! ska typ åka dit om man kan me buss??

Det ser för jävla härligt! Helt Underbara bilder!

Dit borde man åka.. Vilken Off-pist åkning, jag drömmer mej bort!

Åkte igenom Revelstoke för 3 år sedan på väg till Rogers Pass. Insåg redan då hur grymt de kunde bli där och vill tillbaka för att uppleva, om jag har tur blir det nästa år. Åkningen i Rogers Pass va ok, dock hade det inte snöat på väldigt länge när vi va där så turen vi valde, till Ballo Pass, gav oss inte önskad åkning. Kan rekomendera hotellet som ligger vid turistinformationen, speciellt den varma utomhuspolen, fast kanske inte thai-buffen om någon sådan serveras!

Mycket bra artikel! Den känns trovärdig och fungerar både som inspirations- och informationskälla för mig =)

Tillbaka
Topp