[Artikel] Vistas i en skidanläggning efter stängning – vad gäller?

Om man är i Åre med familjen är det kanske inte alltid det att köra 48 min till Storsnasen ett bra alternativ för en kvällstur. Tvivlar också på att alla som bor i Åre alltid kör ditt eller till andra fina berg för en tur.

Går ju också att gå upp och åka offpist ned.
Jag tvivlar också på att alla i Åre åker till Snasahögarna. Men jag förstår ändå inte varför dom inte gör det 😁
Varför kvällstur när man kan göra en heldag av det, förutsatt att man inte är själv med barnen då så klart.
Jag hade hellre ätit bullar och spelat Uno med familjen än att gå upp och ned i pisten men det gör man ju som man vill, och tur är ju det.

På tal om pulka, åtminstone förr var det pulka galej ner från högfjällshotellet i hemavan. Verkade vara en nationell os-gren i Norge att stjäla ett dasslock o sen ta en liten åktur ner till byn efter afterskin. Mest brutna ben o hjärnskakning vann. Ryktet sa att hotellet i ett skede inte heller hade soppåsar i sopkärlen för att undvika att nån där försåg sug med åkdon. Kanske ngn mer insatt kan bekräfta el dementera den

Jag tvivlar också på att alla i Åre åker till Snasahögarna. Men jag förstår ändå inte varför dom inte gör det 😁
Varför kvällstur när man kan göra en heldag av det, förutsatt att man inte är själv med barnen då så klart.
Jag hade hellre ätit bullar och spelat Uno med familjen än att gå upp och ned i pisten men det gör man ju som man vill, och tur är ju det.
Ähumm ... jomen jättekonstigt att alla som bor i Åre inte åker skidor hela dagarna hela vintern ... varför gör de inte det? ;-)

/MM

PS! Sorry, kunde inte hålla mig. DS.

Ähumm ... jomen jättekonstigt att alla som bor i Åre inte åker skidor hela dagarna hela vintern ... varför gör de inte det? ;-)

/MM

PS! Sorry, kunde inte hålla mig. DS.
Haha, jag hade inte heller kunnat hålla mig så den bjuda det på. 😄
Men det är spännande med folk ( bla några vänner till mig) som flyttat dit och tror livet kommer vara som under semesterveckan.
Klart som korvspad att vardagen kryper på en i Åre också.

Tillbaka
Topp