Åter på bräda i alperna?

aaktiv

Ny medlem
Åter på bräda i alperna?
Tjena!
Jag åkte bräda när jag va liten, sluta när jag var 12, nu är jag 18. Sedan jag va 12 har jag åkt skidor och jibbat lite. men när jag och en kille satt och snacka om att han va med i transition o att det hade gått bra på sm osv osv så vart jag sugen på att åka bräda igen!

Och jag har sån tur(otur?) att bruden ska flytta till alperna nästa säsong och jag ska dit ett par veckor tänkte jag, och ska då åka bräda där. jag har i tanken att försöka åka ganska hårt där nere och satsa på hopp, park osv eftersom det va det jag gjorde när jag åkte skidor.

Nu till frågorna.

Vad ska man köpa för bräda? jag är 185, väger runt 80kg, 43 i skostrl. har som sagt tänkt att åka park osv, men även en del pist. Ska man satsa på ny bräda eller köpa begagnat? Killen som fick mig vilja åka igen har en hel del till salu, ska man köpa av han kanske?

Hur mycket tror ni jag har tappat under mitt underhåll på 6år? börjar man om från ruta ett efter ett sånt uppehåll, eller kommer minnet tillbaka snabbare än man tror?

Vad ska man tänka på när man ska till alperna i 2-3veckor? nått som man måste ha med sig? nån maträtt man måste testa? osv..

Hoppas det inte blev allt för grötigt och att ni förstår vad jag skrivit!

Mvh Mats

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp