ATK Freeraider 15 eller Salomon Shift på 115-skida?

psortti

Aktiv medlem
Jag skall sätta på ett par ”tech-kompatibla” bindningar på mina puderskidor, ett par Scott Scrapper 115, för att kunna köra lite kortare turer.
Skidorna är ju ganska lätta för sin storlek (1900 gram), och det vore ju schysst med lite lättare bindningar, typ ATK Freeraider 15 (som finns med 120-stopper). Alternativet är Shift/Duke PT, men då blir ju högre vikt…

Någon som kör ”tech-bindningar” typ ATK på sina breda puderlagg? Vad är er feedback?
Finns det någon anledning att köra på Shift/Duke PT istället för ATK (Shift/Duke blir något stabilare antar jag)?…

Finns det någon anledning att köra på Shift/Duke PT istället för ATK (Shift/Duke blir något stabilare antar jag)?…
Inte kört på ATK, men andra rena PIN (numera Tecton). Frågan du ska ställa dig: hur ofta hamnar jag på hårt, slagit, underlag? I de lägena är en häldel som inte roterar guld värt. Vipec kanske ett alternativ?
Du har inte tänkt på Fritschi Tecton 13 som landar mellan ATK och Shift i vikten?
Ja, perfekta bidningar. (y) Även på skidor runt 115 mm.

Jag har kört vipec på ett par 114 mm skidor. Funkar bra även i högre fart i pisten, 45-50 graders isiga rännor och puder. Hade jag gått kortare än 2 timmar som norm funkar tyngre bindningar utan problem så fundera på vad du har för användningsområden.

Kör freeraider 13 evo på 104 mm turskidor och det funkar också men har fått dra upp DIN två snäpp för att det inte skall tjuvlösa.

Jag har Vipec på ett par 115mm/185cm. Går nästan bara i offpisten, men man ska ju dit och hem också.
Supernöjd, men så åker jag som den gubbe jag är.

Jag skall sätta på ett par ”tech-kompatibla” bindningar på mina puderskidor, ett par Scott Scrapper 115, för att kunna köra lite kortare turer.
Skidorna är ju ganska lätta för sin storlek (1900 gram), och det vore ju schysst med lite lättare bindningar, typ ATK Freeraider 15 (som finns med 120-stopper). Alternativet är Shift/Duke PT, men då blir ju högre vikt…

Någon som kör ”tech-bindningar” typ ATK på sina breda puderlagg? Vad är er feedback?
Plum Guide 12
Whitedot Redeemer Carbonlite
128mm midja
Hur stabilt som helst

Bilagor

• IMG_5705.jpeg
    IMG_5705.jpeg
    736.3 KB · Besök: 125
Tillbaka
Topp