Atomic automatic 117 eller Pettitor 120?

Greddan

Ny medlem
Funderar på nya skidor, vilka ska man välja? Har idag Salomon rocker2 108...

Funderar mellan automatican 117 eller ett par Pettitor 120 ..

Väldigt svårt att säga något om med så lite info om vad du gillar för skidor. Bättre kanske är om någon som har testat båda kan ge en kontrast mellan de olika modellerna. Tyvärr har jag själv bara testat automaticen, så jag kan inte jämföra annat än på ett högst spekulativt plan.

vad tyckte du om atomicen då? Är det någon större skillnad på pettitorn och atomicen?

Jag har skrivit ett längre inlägg om den nånstans tror jag, men den korta varianten är att jag inte gillade den särskilt. Den ville svänga för mycket. Kul sol tusan i pist dock, bästa så pass breda skidan jag åkt i pist, men utanför not so much. Jag skulle tippa att det är ganska stor skillnad på automatic och shredittor, men jag kan som att inte säga säkert.

Jag kan inte häller annat än spekulera om Pettitor, men till skillnad från
@Vattendroppe är jag helnöjd med mina Automatic 186. Tycker det är en riktigt go "allround" skida trots att den är så bred. Nog med tail när det är hårt, nog med rocker både fram å bak till mycket puder å skare.

Pettitor har ju en mer BC jibb profil ? har bara kikat på dem i affär. Men den har i alla fall mycket mer tail rocker än Automatic och lite mer i fram oxo. Så gissningsvis är Pettitor inte lika allroud.

Senast ändrad:
Håller med
@Vattendroppe att Automaticen är väldigt kul i pist för att vara så bred. Har tyvärr lite svårt att värdera den i op då det var långt från optimala förhållanden, bristande skare och puckel

Tillbaka
Topp