Atomic BetaCarve????

Fair909

Ny medlem
Atomic BetaCarve????
Någon som provat Atomic BetaCarve 10,16? Kan köpa loss ett par riktigt billigt. Vet någon vad nypriset i affären är?

Atomic BetaCarve????
Tjena!
BetaCarve 10.16 är en ganska snabbsvängd skida som är gjord för att åka i kortsväng och storslalomsväng med.
När jag provåkte den tyckte jag att den flöt på väldigt bra och var imponerande snabb i kortsväng, inte lika som 10.12 och 10.9 men ändå snabb. Åkte dock med lite för korta ,170cm, så fartstabiliteten blev kanske lite lidande av detta. Annars brukar Beta-systemet fungera mycket bra just för den fina vridstyvhet som det ger.
Gick inte så bra utanför pisten, men det vari nte heller väntat med tanke på måtten. Kanske fungerar i Sverige, men utomlands var det lite för mycket snö...
Sammanfattningsvis: En skida som jag upplevde som snabb i både långa och kort svängar. Modellerna i 10-serien är de styvaste som Atomic gör så den passar dem som åker på skär med ett bra tryck på skidorna. En rolig skida i pisten!
Nypriset vet jag inte men titta in på vilken sportaffär som helst så ordnar dom fram det till dig.
Provåk dom innan du bestämmer dig.

Kolla in hemsidan:
http://www.atomicsnow.com/

Ha det fint!
// Danne

Tillbaka
Topp