Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Tjena!
BetaCarve 10.16 är en ganska snabbsvängd skida som är gjord för att åka i kortsväng och storslalomsväng med.
När jag provåkte den tyckte jag att den flöt på väldigt bra och var imponerande snabb i kortsväng, inte lika som 10.12 och 10.9 men ändå snabb. Åkte dock med lite för korta ,170cm, så fartstabiliteten blev kanske lite lidande av detta. Annars brukar Beta-systemet fungera mycket bra just för den fina vridstyvhet som det ger.
Gick inte så bra utanför pisten, men det vari nte heller väntat med tanke på måtten. Kanske fungerar i Sverige, men utomlands var det lite för mycket snö...
Sammanfattningsvis: En skida som jag upplevde som snabb i både långa och kort svängar. Modellerna i 10-serien är de styvaste som Atomic gör så den passar dem som åker på skär med ett bra tryck på skidorna. En rolig skida i pisten!
Nypriset vet jag inte men titta in på vilken sportaffär som helst så ordnar dom fram det till dig.
Provåk dom innan du bestämmer dig.