Atomic Big Daddy 2007 Begagnat - Kap eller vrak?

filipm

Ny medlem
Får köpa ett par beg. hyrskidor med en relativt ny bindning (salomon - går upp till 12 - vet inte modellnamnet) för 290€. Atomic Big Daddy 2007 (125 i midjan)
Skidan är välbevaren på undersidan, inga djupa repor, inga repor intill stålkanterna. De gör även i ordning kidorna åt mig innan jag får dem.

Skidorna ser ju inte precis nya ut på ovansidan. Killen i affären sa något om 70 skiddagar som uthyrningsskida.

Är det prisvärt? Eller borde jag få det billigare?

mvh Filip

Du får nya Big Daddy 08/09 för 399 och 12-bindningen känns som du kan skippa ändå för den typen av skida. Det sista är ju bara min åsikt men jag tror nog många håller med mig. 290 känns lite dyrt för begagnat alltså.. men kanske få dem utan bindning, billigare, och fixa en bättre bindning sen?

Jag håller med Jacob på allt, du kan få nya för inte så mycket mer, och hyrbindningarna som de kommer med är inte mycket att hänga i granen, de är klart den svagaste länken på den skidan.

70 dagar är ändå ganska mycket, det är väl motsvarande två säsonger för en weekendwarrior eller en säsong för en säsongare med dålig tur med snön...

Ändrade de inte på konstruktionen till 08 eller till i år? Har de inte plattat till spannet och gett den lite rocker?

vrak!
Atomic har ju kört med skumkärnor tidigare vet inte om det är det i big daddy '07 dock.
Sen håller jag med övriga om att en hyrbindning med DIN till 12 inte hör hemma på ett par såna skidor.

Står ett par i Västervik som garanterat inte behöver betala några 290 euro för.
Mina alltså. Dessutom med en klart vassare bindning, en klassisk Salomon 997 Equipe.

Trevlig skida får jag säga annars. En god kamrat på berget. Lite mycket spann, speciellt bak, vilket gör den senaste varianten lite hetare.

Hör av dig om du är intresserad.

Köp MarkusO's med bra bindningar eller köp de nya med rocker och mindre spann...

Tillbaka
Topp