Atomic Elysian eller Supreme?

Josefin

Ny medlem
Jag tänkte kolla om det är någon som testat dessa skidor och kan ge en rekommendation till mig? Jag har kört en hel säsong i Kanada på ett par Atomic She Devils och har älskat dem. De har funkat super för mig såväl i puder som i pist. Det jag är ute efter är alltså en skida i stil med dem, som funkar lite överallt, pist som puder och även en sväng i parken någon gång ibland. Jag fastnade för dessa två, Atomic Elysian och Supreme men är osäker på vilken jag ska välja. Någon som har något klokt att komma med kanske?

Vart har du tänkt att du ska använda dessa? Blir det en till säsong i Kanada eller ska du mest vara på hemmaplan och leka i vinter? Om du ska till nordamerika eller valfritt alpland så tycker jag du ska även kika på ngt bredare skida än 85mm. Finns många skidor som är över 100mm i midja som fungerar riktigt bra i pisten och bär betydligt bättre än ett par på 85mm när det blir lite djupare. Man sparar energi som gör att man kan åka mer och orkar pusha sig mer under en dag, samt att man behöver inte anpassa tekniken full så mycket som med ett par smalare.

Blir hemmavid i år tyvärr, det ska börjas pluggas. Men det ska väll hinnas med ngn sväng i alperna. Eller snarare, det måste det göras. Och jag testade några bredare den här säsongen men de flesta av dem är ganska mycket tyngre än mina She Devils och då tyckte jag det blev svårare att ta sig runt träden, gillar nämligen skogsåkning ganska mycket. Visst att det blev något lättare att ta sig fram i djupare puder, men jag tyckte inte skillnaden var värt det jämfört med hur mycket tyngre det blev inne bland träden. Men det kanske är värt att kolla på någon som inte är fullt så tung iofs?

Tillbaka
Topp