Atomic Elysian, gör jag en bra deal?

CajsaMoller

Ny medlem
Hej!
Är i skidköpartagen och har efter noga efterforskning fastnat för Atomic Elysian.
Får, enligt mig och min egen expert, en bra deal på conrad för 168an med antingen Marker Free Ten eller Squire, 339€ resp. 369€. Det lutar åt det senare alternativet, jag menar, en betydligt bättre bindning för en mindre betydande större summa.

Är 175 cm.
Väger 62 kg.
Åker mestadels pist, men tanken är att utveckla den lilla erfarenhet jag har utanför.
Har 2 säsonger bakom mig, däremot har jag jobbat en massa vilket har gjort skidåkningen lidande. Erfarenheten är med andra ord helt ok, men självklart kan den förbättras på alla plan. Blir ingen hel säsong i år, men ska försöka klämma en ett par veckors åkning.
Åker just nu på ett par Scott Maya som är det första par jag ägt själv.

Frågan är alltså om jag gör rätt som slår till.
Är skidan nått att ha? Någon mer erfarenheter?
Passar den mig och min åkstil?
Självklart är andra alternativ välkommna, men priset är av stor betydelse.

Tacktack!
/Cajsa

CajsaMoller sa:
Hej!
Är i skidköpartagen och har efter noga efterforskning fastnat för Atomic Elysian.
Får, enligt mig och min egen expert, en bra deal på conrad för 168an med antingen Marker Free Ten eller Squire, 339€ resp. 369€. Det lutar åt det senare alternativet, jag menar, en betydligt bättre bindning för en mindre betydande större summa.

Är 175 cm.
Väger 62 kg.
Åker mestadels pist, men tanken är att utveckla den lilla erfarenhet jag har utanför.
Har 2 säsonger bakom mig, däremot har jag jobbat en massa vilket har gjort skidåkningen lidande. Erfarenheten är med andra ord helt ok, men självklart kan den förbättras på alla plan. Blir ingen hel säsong i år, men ska försöka klämma en ett par veckors åkning.
Åker just nu på ett par Scott Maya som är det första par jag ägt själv.

Frågan är alltså om jag gör rätt som slår till.
Är skidan nått att ha? Någon mer erfarenheter?
Passar den mig och min åkstil?
Självklart är andra alternativ välkommna, men priset är av stor betydelse.

Tacktack!
/Cajsa
Jag hade nog velat gå för en lite bättre bindning. Uppgradera till en Marker Griffon ist, pålitligare och hållbarare.

PNyberg sa:
Jag hade nog velat gå för en lite bättre bindning. Uppgradera till en Marker Griffon ist, pålitligare och hållbarare.
+1. håller med PNyberg - är prisskillnaden mellan Squire och Griffon liten så ta Griffon, eller Solly STH12 Driver. Jag har Griffon på storskidorna och Squire på pist/park/leklaggen och även om Squire är helt okej och gör det dom ska så känns Griffon bättre. Stadigare på nåt vis. Det kanske bara är en känsla, men men..
Och ang. Free 10 har jag bara ett ord: Undvik.

Skidorna har jag tyvärr noll koll på.. har hängt i Frankrike senaste fyra åren och där är Atomicskidor ganska sällsynta. Har dock ett par K2 med ungefär samma dimensioner som jag kör överallt. Användbara.

Edit: Jag är 178cm/60kg - man behöver inte vara såå stor och stark för att ha stadiga bindningar.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp