atomic vantage 100cti eller 95c

Blomizzz

Medlem
Hej vill ha en skida jag kan göra det mesta med, mest sugen på 100cti men undrar hur den funkar för tex carving i pisten då 95 borde vara ett bättre alternativ. Är heller inte en jätteduktig åkare men planerar att åka mycket framöver. Blir skillnadrn märkbart stor i pisten? 100cti skidan har även mer passande längd för mig, tacksam för svar!
/Rasmus

Senast ändrad:
Blomizzz sa:
Hej vill ha en skida jag kan göra det mesta med, mest sugen på 100cti men undrar hur den funkar för tex carving i pisten då 95 borde vara ett bättre alternativ. Är heller inte en jätteduktig åkare men planerar att åka mycket framöver. Blir skillnadrn märkbart stor i pisten? 100cti skidan har även mer passande längd för mig, tacksam för svar!
/Rasmus
Menar du 100cti jmf med 90cti eller 100cti jmf med 95c?

//Jens, tech rep Salomon/Atomic

snej sa:
Blomizzz sa:
/Rasmus
Menar du 100cti jmf med 90cti eller 100cti jmf med 95c?

//Jens, tech rep Salomon/Atomic
100cti jmf 95c menar jag, men 90 cti kan nog oxå vara ett alternativ skulle jag tro

Nu så,

jag tycker såhär. CTI-modellerna är bättre på allt, så jag tycker valet står mellan 100 eller 90 och då är det väl mest att välja 100 om du prioriterar ngt bättre offpistegenskaper och 90 om du prioriterar ngt bättre pistegenskaper.

Egentligen är det inte konstigare än så, men återkom om du har fler funderingar.

//jens, tech rep Salomon/Atomic

Hej, jag har ett par Atomic Vantage 90 som inte är direkt lämpliga för hårda/halvhårda pister. Inget jättebra grepp samt fladdriga. Funkar bra i mjuk snö. Jag har ett par rena pistskidor Head supershape speed och det är som natt och dag.

Tillbaka
Topp