Att claima "aldrig imma"

Kaskar

Aktiv medlem
Att claima "aldrig imma"
Sitter och prylporrsurfar efter nya goggels och jag reagerar på hur folk så enkelt kan hävda att deras goggle aldrig immar. Att åka lift och sladda runt i gröna nedfarter en dag skulle ju knappt imma ett cyklop men blanda in 10min hajking i varje åk och vi har helt andra förutsättningar. Så innan du påstår att din goggle aldrig immar, ge lite bakgrund så man får lite perspektiv.

Jag har ett par Electric EG1 som kan imma när jag hajkar. Särskilt i snålblåst då jag kör upp huvan och drar kragen up till nästippen. Innan försvinner dock förvånande fort med lite åkning 1-2 svängar och ventilationen har fått bort allt

Att claima "aldrig imma"
Det kanske inte bjuder upp till diskussion utan är kanske mer än uppmaning att kanske tänka efter innan man slänger ur sig påståenden om saker till höger och vänster. Och om nån vill erkänna sina synder här så är det väl OK också

Att claima "aldrig imma"
Är väll inte bara goggles som "claimas" gäller väll all utrustning som, bindningar som aldrig går sönder, brädor som funkar till allt, TBT är det bästa för alla mm.

Mina crowbar immar minst av de modeller jag haft dock satt dragon skönare mot ansiktet, men råka man få ett flås uppåt på crowbaren så immar det såklart brukar dock försvinna efter något åk. Min erfarenhet säger att så länge man har goggles på ansiktet så funkar dom flesta ok :D.

Att claima "aldrig imma"
tycker de e sjukt lame att alla bara ska h8a på folk som vill få ut lite information om googles. jag har ett par dragon rouge, dom immar aldrig, förutom när jag haikar, eller typ meckar med en shape-spade med googles på. Eftersom att jag blir lökig! men imman försvinner efter 1 min så de e lunch. Rouge e skitbra enligt mig!

Att claima "aldrig imma"
Scott decree är också jävligt bra, visst immar dem igen om man lökar järnet när man står stilla. Men så fort du ställer dig i liften eller går/åker så fixar ventilationen det ypperligt!

Riktigt bra för ett par mellanbudgetgoggles faktist. Inte alls som Anon figment som immade igen mycket lättare, enligt mig då.

Att claima "aldrig imma"
både oakley splice och crowbar immar för mig om jag hajkar i mer än typ 5 min, står i svettiga kabinliftar eller måste gräva loss mig ur snödrivor i skogen. dock släpper imman så fort man börjar åka och luften kommer i rörelse igen.
misstänker att det stämmer för de flesta gogglar för om luftgenomsläppet vore för bra skulle man bli tårögd för fort när man väl åker, eller har jag helt fel nu?

Att claima "aldrig imma"
ekdahl sa:
G-L sa:
Nödvändig tråd, ingen bryr sig
trofan att folk bryr sig om en goggel immar eller inte, ingen bryr sig däremot om att lyssna på en 14åring som knappt fått hår på kuken.
Har du hår kuken ekdahl? Det låter lite äckligt...

För övrigt bör trådskaparen prova smiths goggles med ventilerande filter i kanten. Fungerar ypperligt. Självklart immar de vid längre lökiga hajkar, men det försvinner väldigt fort så fort det blåser lite i de.

Att claima "aldrig imma"
Den här tråden illustrerar ganska tydligt varför jag inte gillar Freeride..

Dålig stämmning, tråkig attityd, folk skapar trådar bara för att gnälla, folk postar svar bara för att gnälla utan att ha något att tillföra..
Så snälla, har man inget vettigt att skriva så låt bli..

Tillbaka
Topp