Att hyra ut i Åre

RomainBabelon

Ny medlem
Att hyra ut i Åre
Hej !

Jag har köpt en nybyggd lägenhet i Åre (tillträde sommar 2017) och jag undrar vilket är bästa sättet för att hya ut sin lägenhet. Har ni några tips? Allt verkar som komplicerat.

Kollade på siter som Skistar, Airbnb, stugknuten...Också undrar om vad som är bra att tänka på med nyckelservice, receptionservice, städning...

Hälsningar,

Romain

throwaway123

Ny medlem
Att hyra ut i Åre
Om din stuga håller standarden (vilken den absolut borde då den är nybyggd) kan du hyra ut den via Skistar för en viss procent (som Johan skriver). Du får inte in lika mkt pengar som du skulle via Airbnb eller liknande men å andra sidan behöver du inte lyfta ett finger.
Annars kan du försöka hyra ut den till säsongare, både privat och via Skistar.

Städnings-mässigt vet jag inte om du måste använda dig av Skistars system eller kan beställa städ på egen hand. Kan vara värt att kolla upp om du kan beställa städningen själv direkt via städbolaget då Skistar som mellanhand tar närmare 40% (om jag kommer ihåg rätt) av städkostnaden för absolut ingenting (detta gäller även för gäster som hyr stuga via Skistar).

Bertan

Medlem
Att hyra ut i Åre
Om man hyr ut via skistar tror jag att man bara har tillgång till 4 veckor själv under vintersäsongen. Så är det iaf. Om man hyr ut via skistar i Sälen.

LasseT

Ny medlem
Att hyra ut i Åre
Jag hyrde ut via Skistar, för ett antal år sedan och var inte nöjd.
Jag tror att http://www.agoiare.se/ är ett säkrare kort, om man inte vill få lägenheten nedsliten, på kort tid.

johan

Administrator
Att hyra ut i Åre
LasseT sa:
Jag hyrde ut via Skistar, för ett antal år sedan och var inte nöjd.
Jag tror att http://www.agoiare.se/ är ett säkrare kort, om man inte vill få lägenheten nedsliten, på kort tid.
Var det något mera som avgjorde förutom att gästerna därigenom var mera försiktig med lägenheten? Var det mindre förmedlingsprovision? eller flera uthyrda veckor?

jonaslukarlsson

Aktiv medlem
Att hyra ut i Åre
I Åre får du själv välja de veckor vill hyra ut, om jag nu uppfattat det hela rätt. Och om du hyr ut totalt 10 veckor på säsongen får du halva priset på säsongskortet, men då har du gett upp hälften av veckorna på vintern om man räknar v50-v.17.

Themasterpiece

Ny medlem
Att hyra ut i Åre
Any feedback on using Ago i Åre www.agoiare.se as an owner?

I would assume the occupancy rate is better with skistar as most people must just look there?

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp