Att sälja bräda är omöjligt!

Heinz_p

Aktiv medlem
Jag har en Burton T6 -05 som jag har haft ute till försäljning i över 2 veckor.
Den ligger både på blocket och här.

Har nu varit tvungen att sätta ett riktigt skampris för att bli av med den. Den retliga i det hela är att brädan är i bra skick undertill och har några få skönhetsrepor på ovansidan. Bra skick mao!

Nu till saken, hur mycket oseriösa köpare finns det egentligen? Har inom loppet av 2 veckor nog fått 5-10 nya mailkompisar som säger sig vara intresserade på alla sätt och vis. Precis när affären håller på att gå i lås så drar dom sig ur med "För högt pris", eller ännu bättre "Blir för dyrt med frakten". Eftersom jag vid flera tillfällen har "hållt" kvar brädan för en specifik köpare har andra förbisetts.
Förstår inte folk att när man väl har skrivit att man vill ha varan, man har kommit överens om ett bra pris och den ska skickas så är det det som gäller?

Bah, blir så jäkla trött på alla skojare som inte inser den oskrivna kotymen mellan köpare och säljare!

Just my 2 cents..

// Henke

Det är grymt otacksamt att säja begagnat. Marknadsvärdet på gamla prylar är riktigt lågt och man kan som säljare tyvärr inte räkna med att känna att man gjort en bra affär. Köparnas marknad råder totalt.

Skojare är trist men något man tyvärr alltid råkar ut för när man annonserar på nätet.

Peace!

Ja, det har du rätt i. Sitter ju ett par grymma bindningar på iaf;)
Kanske får åka bräda i vinter igen..jag som drog lite mer över till skidhållet.

Eftersom man inte är någon Mr Krösus finns inte utrymme att ha dubbla uppsättningar, varav en stående:(

Har du några andra förslag på siter där man kan annonsera till en billig peng men når dom med mer insikt på vad det är för grejer som säljs?

Håller med dig om det här med oseriösa köpare som bara snackar, sjukt irriterande... En t6:a borde ju inte vara så svårt att sälja, prova på www.snowboardsverige.se
good luck!

Guiseppi_Suffermountain : Tack för tipset, ligger just nu en annons på snowboardsverige:)
Hoppas på att slippa fler mailkompisar nu=)

Ovanstående reflektioner är korrekta, men kom också ihåg att det inte är möjligt att kränga en nyinköpt bräda för samma pris som man själv köpte den för.

Precis som på många andra, främst tekniska iofs, köp & sälj-siter sätter folk fantasipriser som inte är i närheten av varans egentliga värde, oavsett skick. Andrahandsvärdet på en "pryl" är helt enkelt JÄTTELÅGT.

Dr_Snow: Givetvis är det som du säger när det gäller prylar sålda i mängder eller där en ny modell har kommit precis.
På en ovanlig vara som har ett väldigt högt nypris och är det lilla extra (=)), använd förhållandevis lite och är i gott skick kan det helt omöjligt vara för mycket att begära hälften av nypriset.

Givetvis är marknaden hård på begagnatsidan när det gäller säljande part, titta tex på nya bilar. När du har kört ut bilen ut bilhallen har värdet sjunkit med 10.000..

I know, i know..beklagar mig över något som aldrig kommer att förändras. Dock är grundbulten i diskussionen oseriösa köpare som inte klarar av att hålla det ord dom en gång lovat.

Jepp, oseriösa köpare, eller ska vi kalla dem drömmare, är något som aldrig kommer att försvinna.

Tillbaka
Topp