Att ta sig till MT Baker från Vancouver?

GlennFishy

Ny medlem
Hej,

På grund av dåligt väder i Whistler känns, i nuläget, Baker som ett bättre alternativ.

Är det någon som har erfarenhet av att korsa gränsen? Kan det strula på något sätt och/eller tar det lång tid?? Är hyrbil det enda alternativet eller går det bussar?

Om någon är sugen på att hänga med på en dagstripp från Vancouver så skriv en rad...

Tacksam för svar,

/GlennFishy

lite struligt men med pass i ordning så inget problem , gløm inte læmna tillbaka lappen du får i passet nær du åker hem ! jag e sugen men kommer først på fredag , tror det æven går tar sig med greyhound buss , bara kolla ,

Skoja inte med med gränsvakterna på väg in i USA. De har ingen humor. Och det kostar nog ungefär en 8 dollar att koma in i USA första gången sedan tror jag man kan komma in gratis esten av året.

Kan berätta en rolig historia om ett gäng som kom till gränsen efter oss. De hade lekt med videokameran och låtsats gömma marijuana i bilen. När de kommer fram till gränsen vill vakten titta på kameran och får givetvis se detta och deras bil blir genomsökt och hemskickade. Jag och min kompis bara skratta och åkte puder i Baker hela dagen.

Tillbaka
Topp