Australien, Threadbo, the bluff. NM Kvalåk

mangus

Ny medlem

Konstruktiv Feedback mottages gärna på dessa klipp.
Har fler påväg och skulle gärna göra de bättre.

/magnus

Musik, filma från olika vinklar, filma lite omgivning är alltid bra för att få variation. Kika på någon skid/snowboard film och ta idér därifrån :)

Störande att ljudet försvunnit från den första :/ måste ha valt fel format eller nåt sånt för när jag spelar den på min egen dator så finns ljudet där..

Har en till påväg.

Contour.
Låt mig gissa.
Jag borde ha överexponerat, lyckades tyvärr glömma bort vilket läget jag sparat det på...
Jag hoppas att det är nåt annat du tänkt säga men jag gissar att du frågar eftersom inte alla hjälmkameror går att ställa in detta på detta sätt :/

Har en ny på G, ska bara fixa musiken, vänta till i morgon, kika igenom den en gång till innan jag laddar upp den.

mangus sa:
Contour.
Låt mig gissa.
Jag borde ha överexponerat, lyckades tyvärr glömma bort vilket läget jag sparat det på...
Jag hoppas att det är nåt annat du tänkt säga men jag gissar att du frågar eftersom inte alla hjälmkameror går att ställa in detta på detta sätt :/
Nä, det var inget gällande exponeringen utan mer vilka inställningar du har haft i kameran, samt vilket format du har exporterat ut filmen i från redigeringsprogrammet. Jag såg att filmen inte var i HD-kvalité och att formatet såg lite skumt ut. Har du medvetet dragit ner på kvalitén eller är det en miss på vägen?

Vilket redigeringsprogram använder du dig av?

yes, asbra.
Jag använder imovie HD.
När jag sparade den så gjorde jag det till .mp4
Vad bör jag välja?
Jag har samma som .dv på datorn med.

mangus sa:
yes, asbra.
Jag använder imovie HD.
När jag sparade den så gjorde jag det till .mp4
Vad bör jag välja?
Jag har samma som .dv på datorn med.
Vilken inställning har du i kameran när du filmar? Jag har inte använt Contour jättemycket men har för mig att du kan välja på 1080p (1920x1080), 960p (1280x960) och 720p (1280x720).

Lägger du in materialet direkt från kameran i iMovie? Kan du ta en printscreen/skriva ner dina exporteringsinställningar? När vi rättat till det här kommer du få en mindre fil och bättre bildkvalité.

Förut hade jag 720.
Har nu ändrat till 1080...

Lägger in dom på en NAS och imporerar dom därifrån in ImovieHD.
Har tagit skärmdumpar men lyckas inte lägga in dom här :/
Tog och mailade dom.

Att filma i 1080p är inget måste. Jag kör personligen hjälmkameran alltid på 720p, vilket brukar vara smidigt och ge bra kvalité. Sen är det inte särskilt stor skillnad kvalitetsmässigt på 1080p och 720p om du bara kollar på filmerna på datorn.

Tyvärr har jag inte jobbat någonting i iMovie men jag kollade upp hur det funkar. När du exporterar filen ska du gå in på "Dela" uppe i huvudmenyn och sen "Exportera film". Sen väljer du HD 720p (eller HD 1080p förutsatt du har spelat in materialet i 1080p)

När jag går in på dela så kan jag inte välja exportera film.
Jag kör med imovie hd, använde det på första filmen jag gjorde för fem år sedan.
Ska jaga åt ett nyare program för det verkar sjukt mycket smidigare att kunna göra som du säger...
:/

Tillbaka
Topp