Avalanche Sharks - är den här filmen ett skämt eller?

Heddious

Aktiv medlem

Jag blir inte klok på det här. Antingen är det ett extremt urspårat skämt eller så är det en osedvanligt usel slasherfilm. Oavsett vilket så knäckte jag mig.

Vad tror ni? Och är det någon som vet vad Fangoria är? Det låter True Blood-relaterat..

Verkar som det är en riktig film, finns i stort sett en likadan film, skillnaden är dock att dom byter stranden mot snön, samma tema fast istället för snö är det en strand och hajarna kan simma i sand. "Sand shark" från 2011. Det bästa är att vissa av skådespelarna är med i båda filmerna!

Finns väll alltid någon i världen som kommer tycka det låter som en grym film, jag för andra sidan tvivlar starkt på det...

havreboll, varför är jag inte förvånad? :)

vet inte om jag kan stå bakom uttalandet "utsökt specimen" men jag förnekar inte att hajfilmer verkar vara en mycket unik och kreativ genre som vägrar anpassa sig till universums realiteter. eller nåt.
men vad vet jag, den enda hajrelaterade filmen jag har sett är Hitta Nemo.

fiskar är vänner. inte mat.

edit: jag ägnade lunchen åt att kolla på Top 40 Shitty Shark Movies. jag vet inte alltså..

Min första tanke är att jag blir glad att man lyfter detta problem till ytan genom en spelfilm. Det har hymlats länge nog om vad som försiggått i de små och genuina bergsbyarna rakt söder om Matterhorn i årtionden.

Min andra tanke är att den där filmen verkar spännande ;) Plus att jag ser hellre en sån här film som man redan innan ser med glimten i ögat, än pretentiös dynga som Into The Mind! Jag är på hugget.

Senast ändrad:
limegreen: vet du något som vi andra inte vet? bergsbyar söder om Matterhorn? vad har jag missat?!1

Och ja, humor kan vara trevligt som omväxling till pretentiösa kmaeravinklar och fjäderfän. Frågan är bara om humorn uppväger (den förmodade) bristen på kvalitativ skidåkning, och (det också förmodade) överanvändandet av fejkblod och datoranimeringar anno tidigt 1990-tal.

Jag måste erkänna att jag missat SHARKNADO. Fantastisk trailer. Motorsågar ÄR bra att ha.

Sharknado är troligen den bästa filmen någonsin. Gapflabbade hela vägen igenom.

@ Heddious

1. Vadå, läser du inte tidningen? ;)

2. Kvalitativ åkning är inte alltid = inspirerande åkning. Jag pers. får mitt största skidsug genom Snowroller förmodligen. Men då kan man ju undra: vad är kvalitativ åkning? :)

@ limegreen

1. Jodå. DN, Bladet, Public Service på webben och mitt dagliga skid-nyhetsflöde.

2. Detsamma. Bästa svängen, Hökarängen. Så är det bara. Ain't gonna argue with that. Claim är god tvåa. Kvalitativ åkning i min bok = åkning som sprider glädje. Om det sen må vara en trippelkork, japanskt puder eller bara en random jäkel som ser ut att ha väldigt roligt, eller gör något väldigt roligt, det bedöms från fall till fall.

Tillbaka
Topp