Avoriaz

Dani

Ny medlem
Avoriaz
Tjena!

Vi e två polare som hade tänkt göra en säsong kommande vinter..
Vi har inte riktigt bestämt vart men jag e sugen på Frankrike å framförallt Avoriaz...
Men jag vet inte så mycket om stället så jag tänkte om det är någon som varit där eller rent utav gjort en säsong får gärna höra av sig om hur stället e å om man orkar vara där en hel säsong!

Avoriaz
Hej du!
Jag har absolut inte sett såå mkt av Avoriaz så att jag vet hur det är säsonga där - men det jag kan säga efter en vecka där är att åkningen är helt underbar, större än stort system o mkt härliga pister - åkte inte speciellt mkt offpist men vad jag hörde så var även den kanon....så åkningsmässigt tror jag man har det man gör en säsong...
byn så - det är en liten kompakt by med tillgång till det mesta, det mysiga med byn är förbudet av bilar, så ska man ta sig ngn stans blir det til fots (vilket funkar, så pass korta gångavstånd) eller med häst o vagn....
partymässigt, (vilket bör finnas för en helgjuten säsong) är Avoriaz kanske inte den bästa orten....men nog finns det hak här oxå som duger o jag kan tänka mig att livet som "bum" blir ett helt annat än det jag levde under veckan....
Hoppas det lilla hjälpt lite i valet o kvalet står själv inför ett sådant men har inriktat mig på Österrikiska alperna...

(vill du ha ett kanon-tips på fransk ort så tvekar ni minsta åk till ValThorens o jag lovar att ni ska hitta allt ni söker...hade det legat i Österrike hade jag inte tvekat en sekund =))

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp