Backcountry.com

Flurre

Ny medlem
Backcountry.com
Ni som har handlat på backcountry, skulle ni vänligen kunna svara på deras ungefära leverans tid. Tack på förhand. MVH Jakob

Backcountry.com
jag har för mig att express tog 5-6 dagar och vanlig tog ca8 dagar de två ggr jag har beställt därifrån.
Det är lätt värt att betala de 50sek extra för expressleverans.

Backcountry.com
Jag har en följdfråga, är det ngn som kan rekommendera en jänkarsida som är villiga att skriva ner värdet på grejorna på custom deklarationen så man slipper betala en förmögehet om paketet fastnar i tullen på väg in i svea?
Köpte våtdräkter från cleanline och dom skötte det snyggt men har inget vidare utbud på snowboard/vintergrejor. Har kollat en del andra sidor men där står det uttryckligen att man själv är skyldig att kolla vad som gäller angående import och har inte pallat att maila och fråga om det är möjligt för dom att göra så.
Hur gör dom på backcountry.com?

Backcountry.com
Har ni alla lyckats få hem grejerna utan extra tull? För isf kanske man ändå skulle ta o beställa en Avalung II från backcountry..

Backcountry.com
Jag har handlat både på REI.com och på Backcountry.com ibland fastnar det i tullen och ibland inte. Det ända mönster jag har kunnat se för just mina leveranser är att leveranser med UPS verkar lida av en större sannolikhet för att jag senare får brevväxla med tullverket. Det har fungerat bättre med FedEx och vanlig snail post.

S

Backcountry.com
Jag har handlat på backcountry.com, och det var supersmidigt, hur bra som helst.

MEN
UPS har uppenbarligen en deal med staten och skickade en sur faktura med moms och tull pålagt. Dessutom tog de 110:- för besväret. Inte så najs.

Så jag skulle försöka undvika UPS om du vill försöka undvika tull&moms.

Backcountry.com
Japp, UPS snabb eller UPS sakta =)
Så tullen får man dras med i vilket fall... då ere bättre å köpa från Tyskland! hot-zone.com eller blue-tomato.com

Tillbaka
Topp