Backflip vadet RESULTAT

Julben

Ny medlem
Backflip vadet RESULTAT
Tjuuh!

Nu har jag och några polare slagit vad om att den som sätter backflip på bmx först får ett x antal kronor av vardera deltagare

problemet är att ingen av oss har det minsta erfarenheten av att hoppa o grejjer så tips som ger mig ett övertag skulle sitta väldigt fint.

Om det spelar någon roll så är hoppet typ 2,5 meter högt o sjuukt sprättigt

Låter det som en bra ide eller är det bäst att dra sig ur o må bra?

Senast ändrad:
Backflip vadet RESULTAT
öva tills ni kan hoppet bra och sen är det väl bara att öva tills man sätter flippen!! men var ligger hoppet??

Senast ändrad:
Backflip vadet RESULTAT
Det är ett perfekt hopp om det är bark landning eller något liknade för då gör det inte det minsta ont att landa fel. Annars är det väldigt svårt. Lycka till :)

Backflip vadet RESULTAT
haha låter finfint. Är det nåt speciellt man ska tänka på eller e de bara o skicka? ska man trycka ifrån eller bara slänga sig bakåt?

Backflip vadet RESULTAT
ställ kicken på en brygga.. sätt slangar du pumpar me luft runt däcken (eller flytväst) så att cyklen flyter och sen är de bara att ladda allt va du har.. i vatten är man odödlig!

lycka till med flippandet! annars är de väl bara att köra.. backflip som backflip.. har man bakåtrotationen i kroppen och vet hur man ska titta så är de nog inte så mycket skillnad på skidor eller cykel eller studsmatta, så länge man är lika bekväm med straightairs på alla så borde de vara ungefär lika svårt!

lycka till lucas ;)

Backflip vadet RESULTAT
aa det e iofs en bra ide med lakejump!

men problemet e att "the showdown" är redan imorn så ingen tjuvträning tillåts haha

ok, men då blir det bara o skicka antar jag. börjar se volten i huvudet och känna hur jag borde göra.

En sista fråga är hur det funkar med farten. det är ganska klen fart till dedär hoppet och har sett en hel del som knappt kommer över kicken. Gör en backflip att man flyger längre eller är det risk för att man kommer kort?

Tack för svar gubbs!

Backflip vadet RESULTAT
men kör tills du känner att du har rätt fart och landar skönt och sen är det bara att köra med samma fart när du gör volt så kommer det att gå bra ;) !

Senast ändrad:
Backflip vadet RESULTAT
RESULTAT!

När vi planerade detta vad så kom vi överens om att vi inte skulledra dit några som skulle kolla på, för de blir alltid så jäkla jobbigt när alla står o peppar. när jag kom dit va jag taggad på en helt ostörd sesh där man kan ladda ifred. MEN, nu visade det sig att det ryktet råkat sprida sig så plötsligt stod de 30 pers o skulle heja på. Redan då började laddet tyna

Nu skulle vi endå slänga iväg några hopp. Till vår förskräckelse var det ju svårt som fan o bara hoppa rakt. O detta till våra åskådares besvikelse. Efter att vi sketchat runt med raka hopp i nån timme började våra polare o vårt pepp långsamt smyga iväg. Men sen drog jag till med ett förslag. "Fan dudes, ska vi göra så att den första som satsar för 20 spänn av alla som kollar på?
- jarå, vi kör på de asså, de e värt o se!

Sen var det bara o köra. Skippa tänket o bara skicka.

Första försöket drog jag i allt vad jag pallade, men när jag kände möjligheten o kasta cykeln tog jag chansen o slängde den när jag vare som högst. Då märkte jag att de va farligt som fan för jag höll på o få den i skallen.

Nästa försök belv lite bättre o det förtsatte så de kommande 3 tills det 5e i sista. Då drar jag på o märker att fan nu står jag skiten! MEN då sviker mig cykeln o drar iväg, långsamt ser jag cykeln rulla ifrån mig där jag står på fötterna o tittar.

Av nån anledning orkade jag inte köra mer, var ganska nöjd som enda snubbe o försöka + att jag lyckades casha in lite iaf!

Backflip vadet RESULTAT
haha sjutk lucas! du har ju en sommar på dig att öva!

galet att du vågade försöka iallafall! de ska du ha creds för!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp